«اسطرلاب» به صحنه بازمی‌گردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴

«اسطرلاب» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش «اسطرلاب ۱/۱» به کارگردانی صدرا صباحی از ۵ مهر در تئاتر مستقل تهران اجرای مجدد خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «اسطرلاب ۱/۱» به نویسندگی و کارگردانی صدرا صباحی که پیش از این با نام «اسطرلاب» در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه رفته بود، قرار است مجدد اجرا شود. این اثر نمایشی از ۵ مهر در تئاتر مستقل تهران روی صحنه خواهد رفت.

در اجرای جدید نماش که به مدت محدود خواهد بود الهام رحیمی جایگزین فاطمه نوروزی در گروه بازیگران و دکور نمایش نیز مینیمال‌تر از اجرای قبل شده است.

قصه نمایش در بستری رئالیستی روایت می‌شود و ماجرای خواهر و برادرهایی را به تصویر می‌کشد که تصمیم به قتل برادری می‌گیرند که مخالف تقسیم ارث است.

این اثر نمایشی بر اساس طرحی از علی نرگس‌نژاد به صحنه می رود و بازیگران آن عبارتند از تینا یونس‌تبار، مژده قربانی، میثم غنی‌زاده، مهدی سقا، الهام رحیمی.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: بزرگ خاندان در سن ۹۹ سالگی پس از سکته سوم و بعد از قطع امید کردن پزشکان از او به خانه می‌آید. ورثه او دورش گرد آمدند و منتظر رو به استحضار رفتن او هستند اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان حال او رو به بهبودی می‌رود که این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و … .

این نمایش برگزیده بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و نامزد بهترین نمایشنامه بخش مسابقه صحنه این رویداد بوده است.

پیش فروش نمایش «اسطرلاب ۱/۱» که از ۵ تا ۱۸ مهر ساعت ۲۱ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود در سایت تیوال آغاز شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است