شنونده مستند تاریخی «دیدار در رادیو» باشید/ دیدار با عوامل «رادیو جبهه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۳
تهیه‌کننده «دیدار در رادیو» به صبا گفت:

شنونده مستند تاریخی «دیدار در رادیو» باشید/ دیدار با عوامل «رادیو جبهه»

مریم قاسمی تهیه‌کننده «دیدار در رادیو» از ویژگی‌های این ویژه‌برنامه که قرار است به نقش رادیو در انتقال خبر حمله عراق به ایران و هشت سال دفاع مقدس بپردازد، سخن گفت.

مریم قاسمی تهیه‌کننده و سردبیر برنامه‌های رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره ویژه‌برنامه «دیدار در رادیو» که قرار است به مناسبت هفته دفاع مقدس روز جمعه ۴ مهرماه روی آنتن رادیو فرهنگ برود، توضیح داد: «دیدار در رادیو» یک مستند روایی و تاریخی است که برای اولین بار در رادیو با حضور پیشکسوتان به آغاز جنگ، نقش رادیو در انتقال خبر حمله عراق به ایران، برنامه‌های روز سی و یکم شهریور ۵۹ و روزهای بعد از آن تا هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محمد خزایی تهیه کننده پخش در سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ و آغاز جنگ و مدیر «رادیو جبهه»، سرور پاک نشان گوینده‌ای که آغاز جنگ تحمیلی را از پخش رادیو ایران اعلام کرد، آناهیتا برزویی به عنوان تهیه‌کننده زمان جنگ در رادیو کرمانشاه و محمد نظام الاسلامی به عنوان گزارشگر و مجروح دفاع مقدس از خاطره‌های خود و شکل‌گیری گروه گزارشگران در رادیو می‌گویند.

تهیه‌کننده «دیدار در رادیو» با اشاره به موضوعاتی که قرار است در این برنامه به آن پرداخته شود، اظهار کرد: شاید بسیاری از مردم ندانند که آژیر قرمز و سفید در زمان جنگ و حمله هوایی دشمن چگونه ساخته شده‌اند. ما در این برنامه به طور مفصل درباره آژیر و موسیقی‌هایی که در زمان جنگ در رادیو ساخته و پخش می‌شد، صحبت می‌کنیم.

قاسمی افزود: در برنامه «دیدار در رادیو» شنوندگان صداهایی را از جبهه در این برنامه می‌شنوند که شنیده نشده و یا کمتر شنیده شده است. همچنین خاطراتی از آن دوران نقل می‌شود که خاطراتی متفاوت و از جنس احساس رادیویی است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه به ایده راه‌اندازی «رادیو جبهه» نیز پرداخته می‌شود، گفت: در سال ۱۳۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، «رادیو» کارکرد و نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه داشت. در آن زمان وسایل ارتباط جمعی به گستردگی امروز نبود و تبادل اطلاعات از طریق رادیو سریع‌تر و وسیع‌تر اتفاق می‌افتاد. در آن زمان ابتکاری که در معاونت صدا روی داد، راه‌اندازی «رادیو جبهه» بود. رادیویی که به صورت ویژه به اخبار مربوط به جبهه و وقایع جنگ تحمیلی می‌پرداخت، آخرین جزییات را به سمع و نظر شنوندگان خود می‌رساند و تلاش می‌کرد پل ارتباطی میان رزمندگان و خانواده‌هایشان باشد.

سردبیر «دیدار در رادیو» افزود: آن زمان مدیریت این شبکه رادیویی را حمیدرضا خزایی برعهده داشت و به همراه همکاران خود تلاش می‌کرد تا بتواند مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن در جریان آخرین اخبار جنگ قرار دهد.

قاسمی در پایان بیان کرد: این برنامه با تمام احترام و ارادتی که به شهدا و همه رزمندگان دارم، تهیه شده و قرار است گوشه ای از مستند تاریخی تلاش، کوشش و غیرت همه همکاران و پیشکسوتان ارجمندم را در زمان دفاع مقدس بازگو کند. امیدوارم گوشه ای از دینی که شهدا بر گردن ما دارند به ویژه شهدای همکار ما در صداوسیما ادا شود.

برنامه «دیدار در رادیو» به تهیه کنندگی و سردبیری مریم قاسمی روز جمعه ۴ مهرماه ساعت ۲۳ تا ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000