تجربه یک تراژدی «درباره خانه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
پیشنهاد آخر هفته؛

تجربه یک تراژدی «درباره خانه»

نمایشگاه «درباره خانه» از تاریخ 4 تا 18 مهرماه در گالری نگاه برگزار است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی آثار طراحی بابک امجد با عنوان «درباره خانه» از تاریخ ۴ تا ۱۸ مهرماه در گالری نگاه برپا می‌شود.

بابک امجد در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «محملی که دیگر جز خاطره‌ای بیش نیست. مفهوم خانه از پس تمامی پدیدارهای انسان شناسانه عبور می‌کند و در کل موجودات این سیاره متبلور می‌گردد. مفهوم خانه در میان حیوانات نمود قلمرو به خود می‌گیرد و حفظ این حریم بر آن‌ها، بر حسب غریزه واجب می‌گردد. انسان اما، اندوه خانه را همچون وقوع یک تراژدی تجربه می‌کند؛ با آن فرو می‌ریزد و برمی‌خواهد، متولد می‌شود و می‌میرد. حجم آن را با روح خود آکنده می‌کند و به کنش‌هایش معنا می‌بخشد، و در پس پشت نشانگان زیستی و نیز تراژیک خانه، حضور هستندگانی دیگرگون در کنار موجودات زنده، خصوصا انسان، روند دیگری در درک خانه و زیست ایجاد می‌ککند. حفظ زمین و عوامل آن در کسوت وظیفه‌ای مهم بر آن‌ها حادث می‌گردد تا راهی متفاوت تر به حفظ خانه بگشایند.»

نمایشگاه «درباره خانه» از تاریخ ۴ تا ۱۸ مهرماه در گالری نگاه به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است