آثار منتخب جشنواره رضوی در پلتفرم‌ها نمایش داده شود/ توجه به اولویت‌های مضمونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۸
در نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

آثار منتخب جشنواره رضوی در پلتفرم‌ها نمایش داده شود/ توجه به اولویت‌های مضمونی

نشست هم‌اندیشی درباره تفاهمنامه انجمن سینمای جوانان ایران با چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی برگزار و درباره بخش‌های مختلف گفتگو شد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، نشست هم‌اندیشی مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، سعید پوراسماعیلی مدیر فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی، سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی سعید نجاتی دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی برگزار شد، به مواردی از جمله ۱۰ فیلمنامه منتخب با موضوع سیره عملی و علمی امام رضا(ع) که بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز از ساخت آن‌ها حمایت می‌کند، زمان بندی و شرایط ساخت و تفاهمنامه همکاری میان جشنواره فیلم کوتاه رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران اشاره شد.

همچنین دبیر این رویداد سینمایی گزارشی از عملکرد جشنواره در بخش‌های مرتبط با این تفاهمنامه ارایه کرد.

سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در این نشست با اشاره به اهمیت و ضرورت ساخت فیلم‌هایی با مضامین دینی توضیح داد: امیدوارم نتیجه حمایت از فیلمنامه‌های با مضمون سیره امام رضا(ع) تولید آثاری باشد که در حافظه فیلم کوتاه سینمای ایران به یاد ماندنی شود و بتوانیم دینمان را به جایگاه بلند حضرت ادا کنیم.

آرش رصافی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز عنوان کرد: همکاری انجمن سینمای جوانان ایران با جشنواره فیلم کوتاه رضوی خروجی مثبتی دارد، برای آنکه فیلم‌هایی با مضامین مورد نظر دینی و مذهبی و اولویت‌هایمان به دنبال این همکاری مورد تاکید قرار گرفته و ساخته می‌شود.

سهیلا عسکری عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز پیشنهاد داد: در پلتفرم‌های جدید طراحی شده توسط انجمن سینمای جوانان ایران آثار منتخب جشنواره فیلم کوتاه رضوی نمایش داده شود.

سعید پوراسماعیلی که مدیریت آموزش جشنواره را برعهده دارد، بر موضوعات و مضامین کارگاه‌های آموزشی در جشنواره فیلم کوتاه رضوی تاکید کرد و گفت: هشت کارگاه تخصصی با حضور ۱۵ مدرس در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی در جریان برگزاری است که اولین آن‌ها هفته گذشته برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

سعید نجاتی دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز درباره کیفیت برگزاری اولین کارگاه فیلمسازی این رویداد با حضور مجید برزگر در گرگان توضیح داد.

وی همچنین درباره کارگاه فیلمسازی با موبایل بیان کرد: این کارگاه برای عموم مردم به صورت آنلاین یا حضوری، چهار ساعت آموزش را به صورت رایگان به علاقه‌مندان پنج استان گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و قم ارایه می‌دهد.

آخرین مهلت ارسال اثر به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یکم آذرماه ۱۳۹۹ است.

این جشنواره شامل پنج بخش فیلم کوتاه (داستانی، مستند، پویانمایی)، فیلمنامه، فیلمسازان نوجوان، بخش ویژه و بخش جنبی است.

فراخوان این رویداد سینمایی در سایت www.golestan.shamstoos.ir  قرار دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000