«آشکار گی» آشکار می‌شود/ بیان عواطف و احساسات به سبک هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹

«آشکار گی» آشکار می‌شود/ بیان عواطف و احساسات به سبک هنر

نمایشگاه نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان «آشکار گی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه هنری سکو، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان «آشکار گی» از روز جمعه ۴ مهرماه برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه ۲۷ اثر به سبک آبستره برای تماشای مخاطبان قرارداده شده است.

مهین منفرد در مورد این نمایشگاه می‌گوید: هدف من از به تصویر کشیدن این نقاشی‌ها بیان حس‌های درونی و ذهنیاتم بود. رهاکردن دنیای عینی با تکیه بر ناخودآگاهم مهمترین انگیزه نقاشی بود. بیان شخصی را در مقابل آموزه‌های زیبایی شناسی آکادمیک قرار دادم و سعی کردم ابتدا خود را به خودم ثابت کنم.

او ادامه داد: فرم و رنگ و فضای نقاشی‌های من حاصل لحظه هایی است که فارغ از واقعیت‌های بیرونی، دریافت درونی خود را عیان کردم. این مجموعه مگر با همراهی و راهنمایی آقای عیسی جباری و زروان روح بخشان به ثمر نمی‌رسید.

زروان روح‌بخشان نیز درباره این نمایشگاه گفت: بیان عواطف و ذهنیات، رهایی از دنیای واقعی و عینی، تکیه بر ناخودآگاه، کنش نقاشانه، کشف خویشتن و شورش بر آموزه های زیباشناختی متعارف، نیت مهین منفرد در آفرینش این مجموعه نقاشی ها بوده است. در مواردی چالش سطح و عمق عیان است و در مواردی ویژگی های اکسپرسیو خطوط و لکه های رنگ، بارز و چشمگیر می نماید. آن چه منفرد به تصویر کشیده، همچون اغلب نقاشی های انتزاعی، چندان مشخص نیست، اما در تمامی آنها هیجانی هراسناک و شاعرانه عیان است که عواطف متفاوتی را برمی انگیزاند.

او افزود: ساختار و سطوح هندسی با هجوم خطوط محکم شکسته شده و رد پای عواطف آنی در پهنه اثر به چشم می خورد. این امر ناشی از مواجهه هنرمند با خود و جهان پیرامون است. او قصد دارد نه فقط جهان ذهنی خود، بلکه موقعیت هنرمند در دنیای امروز را بازنماید؛ آنجا که سردرگمی بی معنا و سرگردانی آشکار می شود.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز جمعه ۴ لغایت ۱۵ مهرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به گالری نگر واقع در زیر پل کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است