مرمت میراث به جا مانده از شهیدان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲

مرمت میراث به جا مانده از شهیدان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

مدیر کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت 9 وصیت‌نامه دست نویس، 1 دفترچه‌ کنکور و تعدادی نامه شهیدان دفاع مقدس توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به مرمت میراث به جا مانده از شهیدان و نگهداری آن‌ها در کتابخانه ملی ایران گفت: تعداد ۸ وصیت نامه تک برگ و یک دفترچه ۲۷ صفحه‌ای، مجموع وصیت‌نامه‌های مرمت شده توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

حدادی اظهار کرد: همراه با وصیت‌نامه‌ها و اسناد به جا مانده از شهیدان، نامه و پاکت‌نامه‌هایی نیز موجود است و از دیگر آثار به جا مانده از دفاع مقدس است که در این اداره کل، مرمت و بازسازی شده است.

وی همچنین یادآور شد: در بین آثار به جا مانده از شهدا دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری نیز وجود دارد که‌ تعدادی از این دفترچه‌ها در گذشته توسط کارشناسان مرمت و بازسازی شدند.

حدادی خاطرنشان کرد: همچنین در سال‌های گذشته تعداد هزار و ۸۰۰ جعبه آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آسیب‌زدایی شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است