هدف‌گیری «سرزمین آواره‌ها» برای اسکار/ برنده شیرطلای ونیز بهترینِ تورنتو شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶

هدف‌گیری «سرزمین آواره‌ها» برای اسکار/ برنده شیرطلای ونیز بهترینِ تورنتو شد

فیلم «سرزمین آواره ها» به کارگردانی کلویی ژائو بعد از کسب شیرطلای ونیز توانست این بار جایزه مهم انتخاب تماشاگران تورنتو را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فیلم «سرزمین آواره ها/Nomadland» (ترجمه دیگر «عشایر») به کارگردانی کلویی ژائو که نزدیک به ۱۰ روز پیش جایزه شیر طلای ونیز را دریافت کرد این بار توانست جایزه انتخاب تماشاگران فستیوال بین المللی تورنتو را از آن خود کند.

این موفقیت، شانس «سرزمین آواره ها» را برای جوایز اسکار افزایش می دهد، در یک دهه اخیر هر فیلمی که جایزه بهترین فیلم از دیدگاه مخاطب های جشنواره تورنتو را به دست آورده در نهایت نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شده است.

سال گذشته فیلم «جوجو خرگوشه» این جایزه را برد که نامزد اسکار بهترین فیلم نیز شد، سال قبل از آن نیز این جایزه به «کتاب مرجع/Green Book» رسید که در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز بدست آورد. از دیگر برندگان جایزه انتخاب تماشاگران فستیوال بین المللی تورنتو که توانستند سرانجام اسکار بهترین فیلم را ببرند در یک دهه اخیر می توان به «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه نشین» اشاره کرد.

«سرزمین آواره ها» با این جایزه توانست لقب اولین فیلمی که هم شیرطلای ونیز و هم جایزه انتخاب تماشاگران تورنتو را کسب کرده نیز به دست آورد. فیلم «سرزمین آواره ها» با بازی فرانسیس مک دورمند بعد از «جوجو خرگوشه» دومین کار متوالی کمپانی سرچ‌لایت است که جایزه انتخاب تماشاگران تورنتو را کسب کرده است این کمپانی تا به حال ۵ جایزه اول جشنواره تورنتو را بدست آورده است.

فیلم «یک شب در میامی» به کارگردانی رجینا کینگ و «لوبیاها» اثر تریسی دیرس نیز پس از «سرزمین آواره ها» در جایگاه های بعدی انتخاب تماشاگران جشنواره تورنتو قرار گرفتند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است