نامزدی در چهره سال «هنر انقلاب» یعنی برنده شدن/ جزییات آلبوم جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
غلامرضا صنعتگر در گفتگو با صبا:

نامزدی در چهره سال «هنر انقلاب» یعنی برنده شدن/ جزییات آلبوم جدید

غلامرضا صنعتگر از حس خود درباره حضور در میان ۵ نامزد نهایی چهره سال «هنر انقلاب» در سال ۹۸ و آثار جدیدش گفت.

غلامرضا صنعتگر در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا از حضورش در میان نامزدهای نهایی چهره سال «هنر انقلاب» به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و گفت: وقتی جزو پنج نامزد چهره سال هنر انقلاب اسلامی هستم یعنی برنده شدم. مهم این است که در کنار بزرگانی مانند جواد افشار و تک‌تک این عزیزان که دوستان من هستند تا این مرحله آمدیم. این اتفاق خوب، جزو یکی از شناسنامه‌های زندگی من است و به همین خاطر خیلی خوشحالم.

خواننده آهنگ «میشه ضامنم بشی» همچنین با اشاره به زمان انتشار آلبوم جدید خود درباره عوامل و جزییات آن گفت: ۲ ماه قبل افتخاری نصیبم شد و قطعه «با تو حالم خوبه» تیتراژ چهارشنبه‌های امام رضایی حرم شد. این یکی از افتخارات بزرگ من بود که در کارنامه آیینی‌ام ثبت شد و این کار را خیلی دوست دارم. در ادامه همین قطعه قرار است آلبومی به تهیه‌کنندگی حوزه هنری و صدای من منتشر شود که افراد بزرگی مانند محمدرضا چراغعلی، مهدی سیار، میلاد عرفانپور، یاسر مالی‌زاده و پسرم ارشیا صنعتگر و … در ساخت آن نقش داشتند.

وی افزود: افراد خوبی که در زمینه شعر، آهنگسازی و تنظیم این مجموعه نقش دارند این مجموعه را متفاوت می‌کنند و فکر می‌کنم بعد از ماه صفر یک بسته خوب و مجددا یک کارنامه خوب از غلامرضا صنعتگر بیرون بیاید. امیدوارم مردم از شنیدن آن لذت ببرند و توانسته باشم نسبت به هنر سالم این مرز‌ و‌ بوم ادای دینی کرده باشم.

به گفته وی، نام این آلبوم هنوز مشخص نشده است و شورای حوزه هنری درباره آن تصمیم می‌گیرد.

این خواننده درباره وضعیت موسیقی سالم و باکیفیت در کشورمان نیز گفت: به نظر من باید موسیقی‌ که ترانه آن الفاظ رکیک ندارد گوش داد. من خودم جزو افرادی هستم که اگر کوچکترین اتفاق بدی در کلام، موسیقی و تنظیم آهنگ بیفتد آن را کلا قطع می‌کنم ولی این‌طور نیست که امروز بگویم مثلا آهنگی که فلانی ساخته خیلی زشت است و من فقط موسیقی یک فرد مشخص را گوش می‌کنم، نه. همه موسیقی‌ها را گوش می‌کنم و فکر می‌کنم هرکدام از آن عزیزان هنرمند کشورم گوشه ای از یک پازل هستند و در کنار هم شکل کامل پیدا می‌کنیم.

وی افزود: صنعتگر یک رنگ‌وبو دارد، مجید اخشابی و علیرضا افتخاری یک رنگ‌و‌بو. در واقع می‌توانیم مثال هر گلی بویی دارد را برای این مساله عنوان کنیم ولی نمی‌توانم بگویم که این موسیقی ضعیف‌تر است یا آن یکی قوی‌تر، چون همه دارند برای بهبود کار تلاش می‌کنند.

این نوازنده در پایان بیان کرد: منِ غلامرضا صنعتگر قطعا از روز اول برای این که موسیقی‌ام شنیده شود و مردم دوست داشته باشند تمام سعی‌ و تلاشم را کردم. گاهی یک موسیقی پخش درست و سلامت ندارد در نتیجه کمتر شنیده می‌شود. در کل باید برای معضل بزرگ پخش، به دنبال چاره بود. باید برای پخش آثار موسیقایی اتاق فکر بهتری داشته باشیم. ان‌شاالله مسئولان با درایت بهتر از تک‌تک هنرمندان حمایت کنند و همه دیده و شنیده شوند.

بیشتر بخوانید

پنج نامزد نهایی چهره سال «هنر انقلاب» معرفی شدند

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است