اولین تغییرات مدیریتی در حوزه هنری رقم خورد/ دفاع از جوانگرایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰

اولین تغییرات مدیریتی در حوزه هنری رقم خورد/ دفاع از جوانگرایی

محمدمهدی دادمان در آیین معارفه معاون راهبری استان های حوزه هنری از ماموریت اصلی حوزه در امور استان ها برای کاهش تصدی گری و تمرکز بر نقشه راهبردی مصوب حوزه هنری خبر داد.

به گزارش صبا، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه معاون راهبری امور استان های حوزه هنری که امروز یکشنبه ۳۰ شهریور برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراکز استانی حوزه هنری در دوران مدیریتی جدید، ارتقای سازمانی این مجموعه از اداره کل به معاونت را نشانه ای از این اهمیت دانست و گفت: توجه به مراکز استانی یکی از سیاست های اصلی و غیرقابل تغییر مدیریت جدید حوزه خواهد بود و از معاونت استان ها انتظار داریم که مسیر رو به رشدی مراکز استان ها در دوره مدیران پیشین مجموعه آغاز شد را با قدرت ادامه دهند.

در این مراسم که با حضور مدیران ستادی و استانی حوزه هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، رییس حوزه هنری در تشریح ماموریت های معاون راهبری استان ها گفت: تحول هویتی حوزه از طریق رشد و بازیابی مراکز استعدادیابی این مجموعه رخ می‌دهد. ضمن آن که ارتباط مستمر و موثر با هنرمندان استانی، روایت تاریخ شفاهی استان ها ناظر بر مزیت های بومی هر منطقه و توسعه مخاطبان هنر انقلاب اسلامی از طریق تقویت شبکه توزیع استانی از دیگر ماموریت های مهم این معاونت خواهد بود که این اتفاقات در کنار اصلاحات ساختاری و بهره مندی از یک هیات اندیشه ورز جدی و موثر اجرا خواهد شد.

دادمان تصریح کرد: مجید مصلحی به معنای واقعی «بسیجی» بودند و رشد مراکز استانی در دوره ۱۵ ساله مسئولیت، مرهون زحمات ایشان و همکاران شان بوده است. البته ایشان به عنوان مشاور عالی در کنار ما خواهند بود و امیدواریم میثم مرادی بوانند این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

در این مراسم محسن مومنی شریف رییس سابق حوزه هنری نیز با اشاره به عمکلرد مراکز استان ها در دوران مدیریت پیشین حوزه هنری گفت: در زمان مسئولیت بنده مراکز استانی به طور جدی به تربیت نیرو اهتمام داشتند و مراکز استانی امروز حوزه هنری گنجینه ای از نیروهای شایسته است که این اتفاق مرهون زحمات مجید مصلحی است.

وی با اشاره به خاطره ای از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جوانگرایی گفت: در سال ۹۵ در یکی از دیدارهایی که رهبر انقلاب با هنرمندان داشتند، یکی از هنرمندان پیشکسوت تجسمی از ما گلایه کردند که حوزه هنری جوانگرایی کرده و توجه زیادی به پیشکسوتان ندارد. من هم آماده بودم که پاسخ این گلایه را در حضور رهبر انقلاب بدهم ولی خود ایشان از این موضوع به طور جدی دفاع کردند و فرمودند جوان‌ها پیشران هستند، موتور محرک هستند، و روحیه جوان ها مانند موتور است، این به معنای بی ارزش بودن سایر بخش ها نیست، ولی این جوان ها هستند که در حرکتند و اگر جوان ها نباشند جامعه میل به رکود می کند.

رییس سابق حوزه هنری ادامه داد: مراکز استانی ما با مشکلات خاصی درگیر هستند که منحصر در بافت فرهنگی و جغرافیایی خود ایشان است. ممکن است گلایه هایی از یک اتفاق یا یک نیرو از سوی کسانی از مسئولان استان بشود اما زمانی که ما بازرس های ویژه خودمان را برای بررسی موضوع اعزام می کردیمریال متوجه می شدیم که این موضوع ریشه در اختلافات عشیره ای، سیاسی و یا مسایلی از این دست دارد که منحصر به آن استان و منطقه است. استانها عموما در ستاد مرکزی دیده نمی شوند و این باعث می شود که قضاوت های غیرمنصفانه ای درباره ایشان بشود ولی مجید مصلحی اهتمام جدی در پیشبرد امور داشتند و منشا برکات بودند.

مومنی شریف در پایان با اشاره به جانبازی مدیرکل سابق امور استان های حوزه گفت: مجید مصلحی سال ها است که درگیر جراحت های یادگاری دفاع مقدس است که این عوارض در ماه های اخیر شدیدتر هم شده و امیدواریم خداوند متعال به ایشان سلامتی و توفیق عطا بکند.

در بخش دیگری از آیین تکریم و معارفه معاون امور استان های حوزه هنری، حبیب احمدزاده با اشاره به ماموریت های مراکز استانی حوزه گفت: به نظرم اصلی ترین نقطه نجات حوزه هنری مراکز استان ها هستند. و کار مراکز استان ها به نوعی مانند رساندن آب گوارا به شهرستان های بزرگ و کوچک تا مناطق دورافتاده مرزی است که امیدواریم میثم مرادی بتواند در این امر موفق باشد.

احمدزاده با اشاره به خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی گفت: در سیل خوزستان هنگامی که ما در شادگان بودیم ابومهدی المهندس و حاج قاسم از مرز شلمچه با ماشینی به این شهر آمدند که پرچم عراق داشت. همین موضوع دستمایه هجمه رسانه های ضدانقلاب شد که شایعه کنند عراق به دنبال نفوذ و تصرف شادگان است و چند تن از هنرمندان کشور هم با من تماس گرفتند و از صحت و سقم ماجرا جویا شدند. هرچند که این شایعه بسیار دور از واقعیت و مضحک بود اما وقتی ابومهدی المهندس و حاج قاسم متوجه این ماجرا شدند، تصمیم گرفتند برای ختم این ماجرا به جمع مردم بروند و هدایای مشترکی با پرچم دو کشور به کودکان منطقه سیل زده بدهند و فردای آن شب ابومهدی المهندس و حاج قاسم ماشین را پر از عروسک و هدیه های کودکانه با پرچم دو کشور کردند و بلافاصله بعد از این ابتکار هم آن شایعه از بین رفت که این موضوع نشان دهنده اهمیت شناخت مخاطب و برخورد درست با او است.

نویسنده دفاع مقدس در پایان با اشاره به خدمات مجید مصلحی گفت: انصافا ایشان در دوران مسئولیت خود منشا برکت و خدمات بسیاری بودند و یاد ندارم که درباره موضوعی از ایشان کمکی بخواهیم و تسهیل نکرده باشند. بسیاری از اتفاق‌های فرهنگی، جشنواره ها و رویدادهای مختلف استانی با کمک های ایشان به سامان می‌رسید و امیدواریم این مسیر در آینده هم ادامه یابد.

هم‌چنین مجید مصلحی مدیرکل سابق امور استان های حوزه هنری نیز در صحبت هایی کوتاه با اشاره به جایگاه حوزه هنری در هنر انقلاب اسلامی گفت: من مدیون حوزه هنری هستم و افتخار می کنم که نیمی از دوران خدمتم را در حوزه هنری سپری کرده ام.

وی گفت: در این مدت تلاش کردیم کارهای قابل دفاعی را انجام بدهیم و کارهای بسیاری هم باقی مانده که ان‌شاالله دوستان آن را ادامه خواهند داد اما من با کمال افتخار دوست دارم همکاری ام را با حوزه هنری ادامه دهم و تا سنگر خدمت در این مجموعه باقی باشد دوست ندارم به ارگان دیگری برای مسئولیت بروم.

در پایان این مراسم از خدمات مجید مصلحی مدیرکل سابق امور استان ها و مجلس حوزه هنری در دوره ۱۵ ساله مسئولیت تجلیل شده و میثم مرادی به عنوان معاون راهبری امور استان های حوزه هنری معارفه شد.

مرادی سابقه مدیریت حوزه هنری در استان های خراسان شمالی و رضوی را در کارنامه دارد.

این نخستین تغییر در سطح مدیریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی از زمان حضور محمدمهدی دادمان در این مجموعه است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است