برنامه‌های دفاع مقدسی تلویزیون تشریح شد/ تولید ۲۴۴۴۹ عنوان برنامه با ۷ رویکرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۶
در نشست رسانه ای؛

برنامه‌های دفاع مقدسی تلویزیون تشریح شد/ تولید ۲۴۴۴۹ عنوان برنامه با ۷ رویکرد

نشست خبری «رسانه ملی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس» با حضور دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس صداوسیما روز یکشنبه 30 شهریور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری «رسانه ملی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس» با حضور محمدمهدی رحمتی دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما با حضور اصحاب رسانه روز یکشنبه ۳۰ شهریور در ساختمان اداری سازمان صداوسیما برگزار شد.

محمدمهدی رحمتی دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به مهمانان عنوان کرد: سازمان صداوسیما تشکیل ستاد بزرگداشت دفاع مقدس را در نیمه دوم اسفندماه کلید زد و فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما در این زمینه از سال گذشته آغاز شد.

به گفته وی، ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت دفاع مقدس در سازمان صداوسیما از سوم خردادماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

هفت رویکرد برای برنامه های امسال

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه دفاع مقدس هفت رویکرد اصلی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: اولین موضوع، معرفی درست دفاع مقدس به عنوان یک بخش ارزشمند در تاریخ ایران اسلامی که ابعاد متنوعی شامل نظامی، فرهنگی و سیاسی دارد، است. توجه به شاخص‌های سبک زندگی مردم، رزمندگان دفاع مقدس به عنوان الگوهای موفق ایثار و پیروزی دومین رویکرد ما در ساخت برنامه است. سومین رویکرد ما این است که از همه قالب‌های متنوع و جذاب برای معرفی دفاع مقدس به ویژه به نسل‌های سوم و چهارم استفاده کنیم.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما ادامه داد: چهارمین هدف‌گذاری ما معرفی دفاع مقدس به معنای اتحاد مردم و نیروهای مسلح و پنجمین رویکرد پرهیز از نگاه کلیشه‌ای به دشمن به عنوان یک گروه ناتوان و شکست خورده و پرهیز از معرفی قالبی اسطوره‌های دفاع مقدس است. استفاده از ظرفیت برنامه‌های موجود در صداوسیما و معرفی سبک مدیریت جنگ و جنگ انقلابی به عنوان یک پدیده ویژه مربوط به جمهوری اسلامی به ترتیب ششمین و هفتمین رویکرد ما در برنامه‌سازی است.

رحمتی با اشاره به اینکه ۲۴۴۴۹ عنوان برنامه در حوزه‌های معاونت‌های سیما، صدا، امور استان‌ها، برون مرزی، معاونت سیاسی و مرکز بسیج سازمان صداوسیما تولید شده است، گفت: مجموع این برنامه‌ها ۲۹۱ هزار ۶۷۸ دقیقه را شامل خواهد شد. در حوزه معاونت سیما سریال‌های جدید «ایل‌دا» و «منطقه پرواز ممنوع» به ترتیب از شبکه‌های یک و دو در ایام هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام و تا انتهای سال ما بحث جشنواره فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی دفاع مقدس را داریم که در هفته دفاع مقدس بیش از ۳۰ اثر سینمایی پخش خواهد شد. در بحث ویژه برنامه‌های تلویزیونی شبکه یک برنامه‌های «رزمنده» و «مهمات» را روی آنتن می‌برد. شبکه دو برنامه‌های «از آسمان» و «چله اقتدار» را پخش خواهد کرد.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما به دیگر شبکه‌های تلویزیون اشاره و اظهار کرد: شبکه سه برنامه «شب‌های پرستاره»، شبکه پنج برنامه‌های «حماسه ماندگار» و «چهل ستون»، شبکه قرآن ویژه برنامه «مصباح»، شبکه سلامت ویژه برنامه «روپوش خاکی» را که به نقش پرستاران و پزشکان در حوزه دفاع مقدس می‌پردازد، شبکه امید برنامه «طلوع امید» و یک مستند مسابقه‌ای و شبکه جام جم برنامه «آنچه خود داشت» را به سمع و نظر مخاطبان خود می‌رسانند.

رحمتی افزود: مرکز پویانمایی صبا بیش از ۲۰ عنوان انیمیشن را آماده کرده است که در طول هفته دفاع مقدس و طی سال روی آنتن می‌برد. همچنین شبکه یک مستندهای سریالی «ناگفته‌ها» و «روایت فتح»، شبکه ۲ مستندهای «پیمان شکن» و «عقیل»، شبکه سه مستندهای «کیمیا باران»، «عشق»، «فانتوم‌ها در جنگ»، «به سبک دیکتاتور» و  «برای ابراهیم»، شبکه چهار مستندهای «آن یک نفر»، «متولد آذر» و «زخم و الماس»، شبکه پنج مستندهای «رویای بی قاب» و…، شبکه قران مستندهای کوتاه «۱۱۰»، شبکه افق مستندهای «خاطرات موتور سیکلت» و »کاغذهای بی جواب» در خدمت بینندگان خود خواهند بود.

وی با بیان اینکه در کنار ویژه برنامه‌های تولید شده در چهلمین سالگرد از ظرفیت برنامه‌های موجود شبکه‌های مختلف مانند برنامه‌های صبحگاهی استفاده حداکثری می‌شود، عنوان کرد: تولید میان برنامه‌های جذاب مانند موشن‌های سریالی در دستور کار قرار دارد. معاونت صدا با ۵۰۴۱ برنامه در خدمت شنوندگان خود خواهد بود. مجموعه «چهل روایت چهل شهید» اداره کل هنرهای نمایشی آن را تدارک دیده است که از چهار شبکه رادیویی پخش می‌شود.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما ادامه داد: کتابخوانی دفاع مقدس هر شب در هفته دفاع مقدس از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه «کربلای جبهه‌ها» از رادیو زیارت و «چهل سردار»، «پلاک سرخ» و «عکس‌ها سخن می‌گویند» از شبکه رادیویی ورزش و برنامه «راویان حماسه» که رادیو نمایش با همکاری جشنواره تئاتر مقاومت تولید کرده است، پخش می‌شوند.

رحمتی به برنامه معاونت استان‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت امور استان پرشمارترین حجم برنامه‌ها را شامل می‌شود. ۳۱۲ نمایش رادیویی، ۲۹۱ مستند و ۷۴ مسابقه رادیویی برای این ایامتدارک دیده شده است. ویژه برنامه «پلاک چهل» هر روز از تمام شبکه‌های رادیویی استان‌ها پخش می‌شود. «یک جرعه عاشقی» با معرفی شهدای شاخص استان‌ها روی آنتن می‌رود. «مشاعره دفاع مقدس» با مشارکت سه استان در شبکه‌ها رادیویی پخش می‌شود.

وی افزود: شبکه شما یک ویژه برنامه شبانگاهی را تدارک دیده است و شبکه‌های تلویزیونی استانی هر شب یک برنامه را به این هفته اختصاص داده‌اند. همچنین ۲ نماهنگ و ۱۷ قطعه موسیقی در این حوزه تولید شده است. یک کار هم مرکز آبادان و شبکه پنج دارند که هر شب روی آنتن می‌رود.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های حوزه معاونت سیاسی سازمان صداوسیما نیز بیان کرد: ۳۹۲۴ برنامه در ۶۵۳۴ دقیقه تدارک دیده شده است که در قالب خبرهای مکتوب رادیویی و تلویزیونی، گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی، مستند خبری، عکس‌های خبری و تیزرهای اطلاع رسانی است.

رحمتی درباره برنامه‌های معاونت برون مرزی و بسیج صداوسیما نیز مطرح کرد: معاونت برون مرزی ۸۸۸۸ دقیقه برنامه تدارک دیده است. شبکه‌های پرس تی وی،  العالم، الکوثر، هپسان تی وی و….در این حوزه فعال هستند. مرکز بسیج صداوسیما نیز در طی سال ۳۲۸ عنوان برنامه در قالب ۹۱۱۹ دقیقه که ۲۴ برنامه در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: تله فیلم «اینجا خانه من است» در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد. در حوزه فضای مجازی ما کار «یک تکه از ماه» را داریم که هر هفته معرفی کوتاه از زندگی یک شهید  می‌پردازد. البته در هفته به زندگی سه شهید در قالب سبک نقاشی دیجیتال معرفی می‌کنیم. همچنین برنامه‌ «شب‌های پرستاره» و نمایشپاه دفاع مقدس را که ویژه برنامه دفاع مقدس نیروهای مسلح پوشش می‌دهیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است