راه‌‌اندازی پنجره کتاب دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷

راه‌‌اندازی پنجره کتاب دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی

کتابخانه ملی ایران با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس را راه اندازی کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فاطمه ملک‌زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس که در کتابخانه ملی ایران مستقر است، درباره منابع موجود در این سازمان گفت: در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتاب‌شناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منابع در حوزه مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

ملک زادگان ادامه داد: براین اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدا دو کتاب توسط ناشرین به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

این کتابدار تخصصی کتاب های دفاع مقدس و ادبیات پایداری در پایان با اشاره به طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بارگذاری ۲۰۰ عنوان پایان نامه و طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس در پنجره کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی انجام شده است که پژوهشگران و مخاطبان در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به این منابع می‌توانند به مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های کشور مراجعه کنند و به این منابع دسترسی پیدا کنند.

طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، برخی اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همراه اسناد و مدارک کمیسیون‌های اسرا و مفقودین به مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده‌ است.

در ادامه این همکاری راه‌ اندازی پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس در کتابخانه ملی نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است و براین اساس کتابخانه ملی با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شرایط فعالیت نخستین کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری را در تالار تخصصی کتابخانه ملی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است