«سرمایه» تنها به بازار بورس نمی‌پردازد/ تلاش برای جلب اعتماد مردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
پرتو رضایان در گفتگو با صبا:

«سرمایه» تنها به بازار بورس نمی‌پردازد/ تلاش برای جلب اعتماد مردم

پرتو رضایان تهیه‌کننده «سرمایه» می‌گوید انتظار ما این است که مردم ما را به عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد در زمینه بازارهای سرمایه بپذیرند.

پرتو رضایان تهیه‌کننده برنامه «سرمایه» که به تازگی روی آنتن شبکه هفت سیما رفته است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با اشاره به اینکه این برنامه به تحلیل مسایل روز بازار سرمایه می‌پردازد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یک مساله مهم در زندگی افراد جامعه به شمار می‌آید و همه افراد به دنبال آن هستند که بدانند اندوخته‌ها و پس‌انداز خود را در کدام بازار می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند تا درآمد و سود زیادی نصیبشان شود.

وی ادامه داد: باتوجه به وضعیت تورم، فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و رکود بسیاری از کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم احتیاج دارند به واسطه یک منبع موثق و معتبر از وضعیت کنونی بازارهای مالی و سرمایه مانند مسکن، طلا، بورس، ارز و…آگاه شوند.

تهیه‌کننده «سرمایه» با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مردم اطلاعات کافی از انواع بازارهای سرمایه ندارند، عنوان کرد: به عنوان مثال بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند چگونه باید وارد بورس شوند، ثبت نام کنند، سهام‌ها به چه صورت هستند، چه زمانی باید سهام بخرند، چه زمانی باید سهام خود را بفروشند و….اما با این وجود برخی از افراد سرمایه‌های زندگی خود مانند خانه و ماشین شخصی خود را فروخته‌اند، در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پس از آن با ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند.

رضایان تاکید کرد: «سرمایه» باتوجه به بیانات رهبر انقلاب که برای جذب سرمایه‌های سرگردان مردم و هدایت آن به سمت رونق تولید سفارش کرده‌اند، رسالت خود را بر آن دیده است که با تولید یک برنامه و بهره‌گیری از کارشناسان درجه یک و مطرح بازار سرمایه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار بدهد تا آن‌ها گرفتار اطلاعات غلط شبکه‌های اجتماعی و افراد کلاهبردار و فاقد صلاحیت که تنها به دنیال نفع خود هستند، نشوند.

وی با اشاره به اینکه «سرمایه» صرفا آموزشی نیست، اظهار کرد: در این برنامه بنا نداریم صفر تا صد تجلیل بازارهای مختلف سرمایه را مانند سرفصل‌های آکادمیک و یا دوره‌های مختلف آموزشی به مخاطبان آموزش بدهیم بلکه به عنوان مثال برای آموزش بازار بورس تنها به نکات کلیدی برای کسانی که وارد بازار بورس شده‌اند، اکتفا می‌کنیم.

تهیه‌کننده «سرمایه» درباره تعامل با مخاطبان برنامه گفت: با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۷۰۱ شنونده نظرهای مردم درباره برنامه هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم سوال‌های مخاطبان را در برنامه مطرح کنیم تا کارشناسان مربوطه به آن‌ها پاسخ بدهند. «سرمایه» در فضای مجازی نیز یک صفحه اختصاصی دارد که مکمل برنامه است و اطلاعات مفید و کامل‌تری را درباره بازارهای سرمایه در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

رضایان تاکید کرد: انتظار ما این است که مردم ما را به عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد در زمینه بازارهای سرمایه بپذیرند.

به گفته وی، اگرچه «سرمایه» یک برنامه تولیدی است اما تدبیری اندیشیده شده است تا اخبار روز بازارهای سرمایه به اطلاع مخاطبان رسانده شود.

تهیه‌کننده «سرمایه» با اشاره به مهمانان برنامه عنوان کرد: در این برنامه سعی می‌کنیم از بهترین کارشناسان، اساتید و مسئولانی دعوت می‌کنیم که در واقع سابقه کاملا روشن و قابل اعتمادی در بازارهای سرمایه دارند.

رضایان با بیان اینکه «سرمایه» تنها به بازار بورس نمی‌پردازد، خاطرنشان کرد: این برنامه به تمام بازارهای سرمایه مانند مسکن، طلا، ارز و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری توجه دارد و در آینده علاقه داریم درباره ارزهای دیجیتال نیز نکات جذابی را برای مخاطبان بیان کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه بازارهای سرمایه پر ریسک هستند، اظهار کرد: «سرمایه» تلاش می‌کند علاوه بر پاسخ به سوال‌های مردم، با شفاف‌سازی و روشنگری درباره بازارهای سرمایه دغدغه آن‌ها در این زمینه را نیز کاهش بدهد چراکه این اواخر مردم اقبال گسترده‌ای به برخی بازارهای سرمایه مانند بورس نشان داده‌اند اما به دلیل نداشتن علم و دانش کافی و بهره نگرفتن از شرکت‌های معتبر و کارشناسان این حوزه در نهایت ضرر کرده‌اند.

رضایان در پایان تصریح کرد: همچنین گزارش‌های مردمی که برای ضبط آن به دل جامعه رفتیم، به ما ثابت کرد که حتی بسیاری از افزادی که وارد بازارهای سرمایه شده‌اند هنوز اطلاعات کافی از بازارها ندارند. این موضوع ما را بیشتر تشویق کرد تا جایی که می‌توانیم در زمینه بازارهای سرمایه شفاف سازی کنیم.

برنامه «سرمایه» به تهیه‌کنندگی پرتو رضایان و با اجرای ناصر خیرخواه و کارگردانی میثم نظیمی روزهای جمعه ساعت ۲۱ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است