علی دهکردی: نمی دانستم در این فیلم بازی کرده ام! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۳
در اکران «کاشی هفت رنگ» مطرح شد

علی دهکردی: نمی دانستم در این فیلم بازی کرده ام!

فیلم «کاشی هفت رنگ» که حضور برخی از بازیگران سینمای ایران را در قالب یک کولاژ مهیا کرده است به نمایش در آمد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، مراسم اکران خصوصی فیلم «کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا سلیمی، عصر یکشنبه ١٣ مرداد با حضور هنرمندان حوزه سینما و تئاتر، اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی در خانه هنرمندان برگزار شد.

علی دهکردی، سیروس الوند، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، امیرشهاب رضویان، منوچهر زنده دل، نگار اسکندرفر، ابوالحسن داوودی، اکبر عالمی، محمد امیریاراحمدی، عادل بزدوده، حسن بشکوفه، محمود گبرلو، جمشید آهنگرانی، احسان لاجوردی، محمدرضا مقدسیان، یاسر نوروزی و… روز یکشنبه در خانه هنرمندان حضور پیدا کردند تا به تماشای این فیلم بنشینند. مسعود دلخواه و آریا توسلى از بازیگران فیلم و ارس رزاز، مدیر تولید فیلم نیز در این مراسم حضور داشتند.

بعد از اکران «کاشی هفت رنگ» جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور آرش خوشخو منتقد و اجرای حسام مقامی کیا برگزار شد.

علی دهکردی بازیگر فیلم در این جلسه با اشاره به این موضوع که فیلم نگاه جدیدی به فیلمسازها می دهد تا خودشان را در یک چارچوب بسته محدود نکنند، گفت: برایم خیلی غیرمنتظره و هیجان انگیز بود فیلمی را ببینم که در آن بازی کرده ام، بدون اینکه خودم بدانم.

مینا سلیمی کارگردان فیلم در ادامه این جلسه توضیح داد: پلان های مربوط به کاخ عالی قاپو با بازی علی دهکردی در سریال «شیخ بهایی» در استودیو فیلمبرداری شده بود که ما بازی آقای دهکردی را از آن پلان ها جدا کردیم و در کاخ واقعی عالی قاپو گذاشتیم.

به گفته کارگردان فیلم، بداعت تکنیکی و پیچیدگی های دیجیتالی فیلم موجب شده تا ساخت آن قریب به ۴ سال طول بکشد.

آرش خوشخو منتقد سینمایی حاضر در این جلسه نیز با اشاره به این که ما نمونه مشابه این فیلم را در سینمای ایران نداریم، فیلم «کاشی هفت رنگ» را تجربه ای پر از وسواس و دقت درباره راز ورزی معماری شرقی در طی گذر زمان دانست و گفت: در سینمای جهان هم به شکل محدود از کولاژ استفاده شده است. من خیلی کنجکاوم فیلم بعدی کارگردان را ببینم‌.

فیلم سینمایی «کاشی هفت رنگ» اولین فیلم بلند مینا سلیمی و یک اثر تجربی است که تنها برای یک بار نمایش در ایران مجوز گرفته است.

«کاشی هفت رنگ» فیلمی تجربی و خلاقانه است که برای اولین بار در سینمای ایران از تکنیک کولاژ برای روایت داستان بهره گرفته و داستان آن همزمان در ۲ دوره صفوی و معاصر پیش می رود. در این فیلم از بعضی تصاویر سریال «شیخ بهایی» و «روشن تر از خاموشی» استفاده شده است. سکانس های مهم فیلم «کاشی هفت رنگ» با سکانس های بازی علی نصیریان، علی دهکردی و حسین یاری در این ۲ سریال کولاژ شده اند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است