«توپ» رادیو جوان ۱۵ ساله شد/ طنز ورزشی نیازمند تخصص است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
تهیه‌کننده برنامه به صبا گفت:

«توپ» رادیو جوان ۱۵ ساله شد/ طنز ورزشی نیازمند تخصص است

تهیه‌کننده برنامه «توپ» از این برنامه طنز ورزشی که 15 سال است از شبکه رادیویی جوان روی آنتن می‌رود، سخن گفت.

حامد مرادیان تهیه‌کننده برنامه طنز ورزشی «توپ» رادیو جوان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره ایده شکل‌گیری این برنامه که ۱۵ سال است روی آنتن این شبکه رادیویی می‌رود، گفت: ما یک گروه طنز بودیم که در سال ۸۳ با برنامه «ما خودمونیم» وارد رادیو جوان شدیم. پس از آن یک برنامه با نام «آخرشه» که جمعه‌ها عصر پخش می‌شد، تولید کردیم تا اینکه رادیو جوان پیشنهاد ساخت یک برنامه طنر ورزشی را برای روزهای پنجشنبه به ما داد.

وی ادامه داد: تهیه‌کنندگی «توپ» در ابتدا برعهده رضا ساکی و سپس شکوفه موسوی بود. در مدتی که این دو نفر تهیه‌کننده برنامه بودند من نیز در بخش گزارش فوتبال و…در این برنامه حضور داشتم تا اینکه تهیه‌کنندگی «توب» را خود برعهده گرفتم.

تهیه‌کننده «توپ» با اشاره به اینکه این برنامه قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین برنامه رادیو جوان است، بیان کرد: مدیران مختلفی در این ۱۵ سالی که برنامه روی آنتن رفته است، مدیریت شبکه رادیویی جوان را برعهده گرفته و در زمان مدیریت خود برنامه‌های زیادی را از کنداکتور حذف کرده‌اند به جز «توپ» که هنوز از این شبکه و در ساعت مشخص پخش می‌شود.

مرادیان تاکید کرد: پویایی، تغییر عوامل و آیتم‌ها، تلاش برای بالا بردن کیفیت برنامه، علاقه‌مندی جوانان به برنامه‌های طنز ورزشی و همدلی اعضای تهیه و تولید «توپ» از دلایلی است که باعث شده است  این برنامه ۱۵ سال در کنداکتور رادیو جوان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه طنز ورزشی نیازمند تخصص است، خاطرنشان کرد: زمانی که ما این برنامه را آغاز کردیم شاید هیچ برنامه طنز ورزشی وجود نداشت. «توپ» در تمام این سال‌ها یک برنامه منحصر به فرد بوده است که با بخش‌های مختلف از جمله نمایش، درآوردن تیپ شخصیت‌های ورزشی، شعر و گزارش طنز، شوخی با داوران، گزارشگران، مجریان ورزشی، سرمربیان و…توانسته مخاطبان را جذب برنامه کند.

تهیه‌کننده «توپ» درباره بخش‌های مختلف برنامه توضیح داد: برنامه «توپ» یک کارشناس و یک مجری دارد که یکی از بخش‌های جذاب این برنامه گفتگو بین این ۲ نفر است که آغاز و پایانی دارد و برای آن سناریویی نوشته می‌شود. البته بار طنز در این بخش روی دوش کارشناس برنامه است. «اخبار طنز» دیگر بخش «توپ» است که یک اخبارگو با اتفاق‌های ورزشی شوخی می‌کند. این بخش با ترانه و صدای شاهد واقعی همراه است.

به گفته مرادیان، در برنامه «توپ» مخاطب در یک حالت تعلیقی قرار می‌گیرد به گونه‌ای که در ابتدا متوجه نمی‌شود حرفی که از سوی عوامل برنامه می‌شنود شوخی است یا جدی.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه به کسی توهین نمی‌شود، مطرح کرد: اگرچه ما در این برنامه با تمام اتفاق‌ها و شخصیت‌ها در حالی که مشکل هم هستند، شوخی می‌کنیم اما قطعا به دنیال آن هستیم که کسی به سخره گرفته نشود.

تهیه‌کننده «توپ» درباره زمان پخش برنامه گفت: «توپ» روزهای جمعه ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روی آنتن می‌رود اما بهتر بود برنامه در همان روزهای پنجشنبه که در این ۱۵ سال پخش می‌شد، روی آنتن می‌رفت چراکه مخاطبان جدی برنامه ما مخاطبانی بودند که روزهای پنجشنبه برنامه را می‌شنیدند.

مرادیان در پایان درباره استقبال مخاطبان از این برنامه رادیویی با رویکرد طنز ورزشی اظهار کرد: ما با مخاطبان دایما در تعامل هستیم و نظر آن‌ها را درباره تمام بخش‌های برنامه جویا می‌شویم و به همین دلیل تاکنون بازخوردهای بسیاری خوبی از مخاطبان گرفته‌ایم که از برنامه راضی بوده‌اند. امیدوارم این رضایت تا سال‌های بعد نیز ادامه‌دار باشد.

عوامل برنامه «توپ» عبارتند از تهیه‌کننده: حامد مرادیان، دستیار تهیه: بابک شکری، گوینده: سجاد شهرابی، نویسندگان: نیلوفر نوحی، علیرضا تهرانی، دانیال دانشور، علیرضا چابکی، سامان میرپور، حدیث زمانی و حامد مرادیان، صداپیشگان: دانیال دانشور، علی پیرهادی، علیرضا تهرانی و حامد مرادیان و ارتباطات: حسن معین.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است