شاخ اینستاگرام مشغول انتخاب بازیگران است/ مشکل منتقدان حل شد؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، اوایل مرداد بود که با انتشار فهرست مجوزهای صادرشده توسط شورای پروانه ساخت نام محمدامین کریم‌پور نیز مطرح شد، جوانی که سابقه کارگردانی فیلم ویدیویی، تله‌فیلم، فیلم مستند، سریال تلویزیونی یا نمایش خانگی ندارد.

این چهره اینستاگرامی با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیده و از همین مسیر در صفحه‌اش ۴٫۸ میلیون دنبال‌کننده دارد. ویدیوهای رقصیدن های وی شهرت زیادی دارید گرچه پس از اعلام مجوز کارگردانی‌، او اغلب ویدیوهای طنزش را حذف کرد.

این مساله باعث انتقادهای شدید شد و سمت انتقادها نیز بیشتر به سمت سازمان سینمایی رفت که چرا باید به چنین فردی به این راحتی و بدون رعایت قواعدی که خودشان درست کرده اند، مجوز بدهند ولی فیلمسازانی که سال ها سابقه فیلم کوتاه و مستند و به زعم سازمان سینمایی ویدیویی دارند برای گرفتن مجوز سینمایی مدت ها از این اتاق به اتاق بروند.

به دنبال این مسایل سازمان سینمایی لیست کارگردانان اول تایید شده و سوابق آنها را اعلام کرد.

نکته قابل اعتنا در این فهرست این بود که محمدامین کریم پور شاخ اینستاگرام که مجوز ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود را گرفته است، نه سابقه دستیار کارگردانی دارد نه فیلمی داشته است که در جشنواره ای شرکت کند و جایزه ببرد.

اما جالب اینجاست که این موضوع داغ رسانه ای تنها چند روز دوام آورد و گویا منتقدان به یکباره با این مساله کنار آمدند و با اینکه حتی نهاد متولی اعلام کرد که در صدور مجوز خطا و یا شاید تخلف اتفاق افتاده است ولی دیگر نقدی از کسی شنیده نشد.

حال شنیده ها حاکی از آن است که کریمپور در همین سکوت مشغول مقدمات ساخت فیلمش بوده است و با تعدادی از بازیگران مشغول مذاکره است که بین آنها نام یک بازیگر مرد مطرح سینما که همیشه نسبت به مسایل اجتماعی و سیاسی موضع انتقادی داشته است نیز شنیده می شود.

اما همچنین ممکن است یک چهره موسیقی پاپ و آر اند بی نیز به این فیلم بپیوندد. این شخص آهنگ های خود را همراه با فردی دیگر می خواند و گروهی دونفره دارند که از شهرت زیادی نیز برخوردارند.

انتهای پیام/