جرج کلونی افسر جنگ‌جهانی دوم می‌شود/ بازگشت ستاره خوش‌چهره به تلویزیون

به گزارش صبا به نقل از سی‌ان‌ان، جرج کلونی ستاره کهنه‌کار و محبوب هالیوود پس از سال‌ها دوباره به تلویزیون باز‌می‌گردد. کلونی که آخر حضور تلویزیونی مداومش، در آغاز راه شهرت در دهه 90 میلادی و در 5 فصل سریال «ER» بود، دوباره در نقش افسری یونیفرم پوشیده در سریال «تبصره-22» به قاب جادویی تلویزیون بازخواهد گشت.

«تبصره -22» مینی سریالی از کمپانی پخش ویدیوی آنلاین «هولو Hulu» و براساس رمانی به همین نام به قلم جوزف هلر است. هلر نویسنده و طنزپردازی آمریکایی است و این کمدی سیاه را در سال 1961 منتشر کرد.

داستان سریال روایتی است از یوساریان، افسر بمب‌افکن‌های نیروی هوایی آمریکا با بازی کریستوفر آبوت که قصد دارد به هر نحو ممکن با انجام ماموریت‌های خود از شر جنگ خلاص شده و به خانه بازگردد، در این بین اما مشکلی وجود دارد و آن وجود فرماندهی است که نیت دارد سرباز خود را هر طور شده در میدان نگه دارد.

تبصره 22 یا «Catch-22» به عنوان یک از اصطلاح وارد زبان انگلیسی نیز شده ‌است و معمولاً به موقعیت‌هایی که در آن باخت قطعی است اطلاق می‌شود؛ بدین ترتیب که فرد در موقعیتی دشوار قرار می‌گیرد که از آن گریزی ندارد، چرا که برای حل «مشکل الف» باید «عمل ب» را انجام دهد، اما «عمل ب» را تنها زمانی می‌تواند انجام دهد که «مشکل الف» را نداشته باشد.

کایل چندلر و هیو لاری از دیگر بازیگران این سریال خستند. جرج کلونی هم علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی این اثر را نیز بر عهده دارد.

همه 6 قسمت این مینی سریال روز 17 می (27 اردیبهشت) در هولو منتشر خواهد شد.

اشکان مزیدی