نهنگی که برای تماشای جهان دل به دریا زد/ رهایی در ۴۱ سالگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۱
آرش بهرامی در گفتگو با صبا:

نهنگی که برای تماشای جهان دل به دریا زد/ رهایی در ۴۱ سالگی

آرش بهرامی که این روزها نمایشگاه نقاشی «چهل و یک» را در گالری اعتماد دارد، این نمایشگاه را نمودی از خودش در چهل و یک سالگی می داند.

وقتی آرزوها فرا انسانی می‌شود/ آغاز به کار نمایشگاه «چهل و یک»آرش بهرامی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار صبا درباره موضوع نمایشگاه جدید خود که این روزها در گالری اعتماد برپاست اینگونه توضیح داد: نمایشگاه «چهل و یک» در واقع چهل و یک سالگی خودم است و یک سری آرزوها و فکر‌هایی که در ضمیر ناخودآگاهم داشتم به صورت خیلی کودکانه به تصویر کشیده‌ام.

وی افزود: اعتقاد دارم آرزوهای انسان‌های این قرن از مرز انسانی خارج شده است؛ مانند پرواز کردن بی‌مرز، رهایی و آزادی که تمام اینها ویژگی‌هایی است که در یک حیوان وجود دارد برای همین من تمام این داستان‌ها را در قالب یک نهنگ به تصویر کشیده‌ام.
این نقاش جوان با اشاره به اینکه این نهنگ می‌تواند برود و جهان را رصد کند چون این امکان را دارد که در تمام آب‌ها به طور آزاد شنا کند، گفت: در واقع نمایشگاه «چهل و یک» یک داستان کودکانه‌ای است که برای خودم به تصویر کشیده‌ام اما با یک موضوع کاملا جدی.
وی در پایان درباره تکنیک نقاشی هایش در این نمایشگاه عنوان کرد: معمولا بیشتر کارهای من اکرلیک و پاستل روغنی است ولی در آثار نمایشگاه
«چهل و یک» از بتونه‌های خاکی استفاده کردم و بیشتر کارها میکس مدیا
هستند و نمی‌توان گفت کارها از یک
مدیای مشخص هستند.
وقتی آرزوها فرا انسانی می‌شود/ آغاز به کار نمایشگاه «چهل و یک»
 بهرامی درباره نمایشگاه‌اش اینگونه نوشته است: «نمایشگاه «چهل و یک» تلاش دارد تا مجموعه‌ای از زیست گرایی ( (Biophiliaو زیست هراسی (Biophobia) را در آستانه‌ی چهل سالگی نشان دهد. با هم ، در کنار هم و شبیه به هم. در نتیجه پارامترهای جغرافیایی ندارد اما معلوم است که چه و کدام سرزمین‌ها را رصد می‌کند.
وقتی آرزوها فرا انسانی می‌شود/ آغاز به کار نمایشگاه «چهل و یک»
در واقع این آغاز دگردیسی درپایان چهل سالگی ست و تلاشی برای یافتن مسیری مشترک میان دو موضوع: انسان و حیوان.
نهنگ توانایی سفر و رصد تمام کره زمین را دارد، اما  خانه‌اش کجاست!؟ این دوره از کارهای من را یک تلقی کریستف کلمبی از جغرافیای جهان فرض کنید با این پرسش که چرا نهایت آرزوی انسان این قرن ،حیوانی است پرواز، رهایی، بی‌مرزی، آزادی…
وقتی آرزوها فرا انسانی می‌شود/ آغاز به کار نمایشگاه «چهل و یک»
این نقشه‌ها، جای کوچکی ست به بزرگی زمین و ما در آن همواره در تلاش و مشغول دگردیسی هستیم. تلقی مارکس از دگردیسی هیچ کمتر از تلقی کریستف کلمب درلحظه‌ی کشف آن قاره نیست وقتی که می‌نویسد: هر دگردیسی‌ای تا حدی بانگ بدرودی است.»
وقتی آرزوها فرا انسانی می‌شود/ آغاز به کار نمایشگاه «چهل و یک»
نمایشگاه «چهل و یک» از جمعه ۲۳ فروردین از ساعت ۱۳ تا ۱۹ کار خود را در گالری اعتماد نگارستان آغاز کرده و تا سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت به کار خود ادامه می‌هد.
گالری اعتماد نگارستان در تهران میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان واقع شده است. گاری در روزهای دوشنبه تعطیل است.
یاسمن رئیسی یکتا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است