نقاشی­‌های انتزاعی سه نسل از نقاشان ایرانی در «آهنجش» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۴

نقاشی­‌های انتزاعی سه نسل از نقاشان ایرانی در «آهنجش»

نمایشگاه «آهنجش» از تاریخ 28 شهریور تا 7 مهرماه در گالری طراحی هنر برپا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی «آهنجش» در تاریخ ۲۸ شهریورماه در گالری طراحی هنر گشایش خواهد یافت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «هنر ایران به خصوص در عرصه تجسمی در سال‌های پس از دهه ۱۹۴۰ میلادی(۱۳۱۹شمسی) و با تاسیس دانشکده هنرهای زیبا، قدم در عصر نوگرایی نهاد. آکادمی هنرهای زیبا با تشویق هنرجویان به پیروی از سبک‌های نوین غربی، تاثیر به سزایی در تسریع این روند گذار، از هنر واقع‌گرایی کمال‌الملکی به سبک‌های مدرن داشت. در دوره پهلوی دوم و با آغاز به کار دوسالانه­‌ها و افزایش تعداد خریداران آثار هنری که بیشتر آن‌ها از بدنه حکومت بودند، رشد قابل توجهی در ترغیب هنرمندان به سبک‌های غربی که حالا قابل فروش هم بودند، به وجود آورد. در این میان نمی­‌توان از نقش موزه هنرهای معاصر گذشت. تاسیس موزه هنرهای معاصر و گنجینه آثار غربی آن، که بعدها تبدیل به یکی از بزرگترین و ارزشمندترین گنجینه­‌های هنر غربی شد، آشنایی هنرمندان ایرانی با شیوه‌های هنری روز اروپا و آمریکا رو دوچندان کرد.

نقاشی انتزاعی در بازه‌ه­ای طولانی از ابتدای روند معاصر شدن هنرهای تجسمی ایران تا کنون، در میان هنرمندان و خریداران آثار هنری طرفداران بسیاری داشته است. از سوی دیگر، علاقه وافر هنرمندان نقاش به طبیعت ‌پردازی به شیوه انتزاعی، بهانه­‌ای را برای گردآوری مجموعه‌­ای ارزشمند از نقاشی­‌های انتزاعی طبیعت سه نسل نقاشان ایرانی را فراهم کرد. «آهنجش» به معنای تجرید و انتزاع، عنوانی است که بر این نمایشگاه نهاده شده است. »

نمایشگاه «آهنجش» از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۷ مهرماه در گالری طراحی هنر به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است