«روابط» تعیین می‌کند چه کسی سر کار باشد یا نباشد/ هر نقشی را بازی نمی‌کنم

جمشید گرگین بازیگر پیشکسوت درباره حضور کمرنگ خود در سینما و‌ تلویزیون در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان‌ کرد: دلیل آن را باید از کسانی که من را به پروژه ها دعوت نمی‌کنند پرسید. من  آماده هستم که کار خوب کنم، ولی بعضی اوقات هم که دعوت می شوم یا پروژه ها خوب نیست و یا نقش ها خوب نیستند.
وی درباره وضعیت پیشکسوتان در سینما و‌ تلویزیون گفت: وضعیت پیشکسوتان هم مانند غیرپیشکسوتان با روابط تعیین می شود، روابط است که تعیین می کند چه کسانی سر کار باشند و چه کسانی نباشند و بستگی دارد من با چه کارگردانی ارتباط داشته باشم و‌ همه چیز تیمی شده است،؛من هم جزو هیچ تیمی نیستم.
بازیگر فیلم «شمعی در باد» با اشاره به اینکه حضور جوانان موفق در سینما پررنگ شده است، اضافه کرد: وضع سینما خوب است و‌ جوانان موفق در آن حضور دارند  و سینما این جسارت را پیدا کرده که جوانان خوش ذوق بااستعداد را معرفی کند و آینده درخشانی را برای آن ها می بینیم، ولی تلویزیون مانند سابق در یک خط همیشگی بر اساس سیاست های قبلی ادامه می دهد.
گرگین درباره سطح فیلمنامه های سینمایی که به او‌ پیشنهاد می شود، اذعان کرد: پیشنهادها کم است. شما باید هر کاری را انجام دهید تا مورد توجه قرار بگیرید تا شاید از شما دعوت شود در کارهای بعدی هم حضور داشته باشید ولی من ترجیح می دهم کار متوسط و یا بد  انجام ندهم.
بازیگر فیلم سینمایی «جهان پهلوان تختی» در پایان درباره فعالیتش در حوزه گویندگی نیز گفت: سازنده همه فعالیت هایی که در حوزه گویندگی کردم‌ خودم بود که همه آن ها در زمینه هنر و سینما بود و تنها یک برنامه گویندگی کردم که خودم سازنده‌ اش نبودم که برنامه «شما و سیما» بود که بیشتر از یک سال در آن فعالیت نداشتم.
گرگین در پایان بیان کرد: ‌در زمینه تلویزیون پیشنهادهای خوبی نداشتم و دوست ندارم پس از سال ها دوری با کار بی کیفیت برگردم. فیلم های سینمایی که من در آن نقش آفرینی کردم بسیار موفق بوده‌ و‌ چندین بار پخش شده و ‌دلیلی نمی بینم که با فعالیت در نقش های بد آن ها را ازبین ببرم.
زهرا دمزآبادی