تجلیل از رادیو فرهنگ و رادیو ایران در روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱

تجلیل از رادیو فرهنگ و رادیو ایران در روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی

به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صداوسیما و غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از دو برنامه رادیویی «پارسی گویان» و «کیمیای کلمات» تجلیل کردند.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در مراسمی با حضور عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صداوسیما، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما، حمید شاه آبادی معاون صدا، معاون امور شهرستان ها و جمعی از مدیران و بزرگان و دست اندرکاران حوزه زبان و ادبیات فارسی از دو برنامه رادیویی «پارسی گویان» و «کیمیای کلمات» تجلیل شد.
رادیو ایران برای تلاشی که در نهادینه کردن پاسداشت زبان فارسی دارد و برنامه «پارسی گویان» هم یکی از فعالیت‌های رسانه‌ای رادیو ایران به همین منظور است، مورد تجلیل قرار گرفت.
«پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور با هدف تقویت وحدت بین فارسی زبانان، به حوزه وسیع فارسی زبانان می پردازد و فراتر از مرز‌های جغرافیایی کشور تاریخ، آثار خطی، و گستره و تغییرات زبان فارسی را در گستره جهانی که از کاشغر تا کابل و از بخارا تا سمرقند و از تهران تا کابل و مرز‌های بالکان وسعت دارد، طرح می کند.
همچنین برنامه «کیمیای کلمات» کاری از شبکه رادیویی فرهنگ، به تهیه کنندگی فریده گودرزی است به معرفی و بررسی متون کهن ادب فارسی از جمله تاریخ بیهقی، سیاست نامه، کلیات سعدی، حافظ، فردوسی، رودکی، سنایی و … به همراه پژوهش های معاصری که درباره این آثار نگاشته شده اند، می پردازد.
برنامه «پارسی گویان» جمعه ها ساعت  ۱۶:۰۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ها ساعت ۲۰:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز قابل شنیدن است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است