بهره‌مندی برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از بیمه هنرمندان

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، عبدالرحیم سیاهکارزاده، دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از بهره‌مندی برگزیدگان جشنواره بیست و هفتم از بیمه هنرمندان خبر داد.

سیاهکارزاده با اعلام این خبر عنوان کرد: برگزیدگان جشنواره جوانان به عضویت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در خواهند آمد و با عضویت در موسسه، امکان بهره مندی از بیمه هنرمندان را خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما بر این است که علاوه بر امیتاز فوق به نفرات برگزیده، مبلغ ۴۰ میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا گردد و در ضمن هزینه های حضور در جشنواره نیز به هنرجویان پرداخت خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره ضمن بیان اینکه معمولا محل برگزاری هر دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در پایان دوره قبلی تعیین می‌شود، گفت: در این دوره نیز  قبل از شیوع ویروس کرونا، برنامه ما این بود که محل برگزاری جشنواره را در شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دهیم اما بعد از شیوع این بیماری تصمیم عوض شد و مقرر شد این جشنواره در تهران برگزار شود. دلیل اتخاذ این تصمیم علاوه بر بحث جابجایی اساتید پیشکسوت و در نظر گرفتن شرایط آن‌ها، این بود که محل برگزاری جشنواره باید ظرفیت اسکان ۱۵۰ هنرجو و شرایط برگزاری کارگاه را داشته باشد. ما با توجه به این شرایط تهران را محل مناسب‌تری دیدیم.

وی افزود: طی برگزاری جلسات بسیاری که با استادها، دبیر هنری و شورای سیاستگذاری جشنواره داشتیم به این نتیجه رسیدیم برگزاری حضوری جشنواره در شرایط ویژه جامعه امکان پذیر نیست و در همین راستا با قبول تمامی سختی و مشکلات تصمیم گرفتیم این دوره را به صورت آنلاین برگزار کنیم . در بخش اجرایی فراهم آوردن تمامی امکانات برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تجسمی جوانان در کنار گروهی مجرب و کارشناس فراهم شد.

سیاهکارزاده تصریح کرد: در وحله اول برای برگزاری جشنواره به صورت آنلاین، اقدام به تهیه اینترنت پرسرعت کردیم، در ادامه نرم‌افزاری تهیه کردیم که به صورت آنلاین و تصویری با تمامی اساتید و هنرجویان در ارتباط باشیم. این نرم‌افزار امکان ضبط کلاس‌ها را دارد و هنرجویان می توانند همدیگر را به صورت تصویری ببینند. همچنین برای برقراری همزمان ارتباط اساتید با هنرجویان در محل خانه هنرمندان ده استودیو برای هر رشته  تهیه شد که استاد در کنار دستیار امکان برقراری ارتباط با هنرجو را داشته باشد.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بسیار خوب جشنواره هنرهای تجسمی جوان این است که جوانان مستعد را از سراسر کشور انتخاب می‌کند، بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران این امکان را دارد که جوانان مستعد را از تمامی ایران رصد کرده و آن‌ها را انتخاب و شناسایی و به جامعه هنرهای تجسمی معرفی کند. در زمان برگزاری کارگاه‌ها، جوانان با استادها آشنا می‌شوند و تحت نظارت آن‌ها به خلق اثر می‌پردازند. تجربه‌ای که جوانان در ایام برگزاری این کارگاه‌ها کسب می‌کنند آنان را تشویق کرده و اعتماد به نفس لازم را به آن‌ها می‌دهد تا در بینال ها و جشنواره‌های دیگر حضور یابند.

وی اضافه کرد:  پس از آن نوبت نگارخانه‌ها است  که وارد عرصه شوند و برای هنرمندان منتخب این جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های انفرادی برگزار کنند. این موضوع منجر به فروش آثار هنرمندان و چرخیدن چرخه اقتصاد هنر می‌شود. در ادامه فضای مجازی و رسانه‌ها بستری برای اطلاع رسانی و شناساندن هنرمندان جوان به جامعه هنری می‌شوند و در پی این رویدادها، آرت فر و بینال ها و اتفاق های هنری از سراسر دنیا با جست و جو می‌توانند با این هنرمندان آشنا شده و از آنان برای شرکت در رویدادهای هنری دعوت می‌کنند. این موضوع در تمامی رشته‌ها اتفاق افتاده و باعث مباهات جشنواره هنرهای تجسمی جوان است.

سیاهکارزاده در پایان توضیحات خود گفت: در این دوره که بیست و هفتمین دوره از جشنواره تجسمی جوان است خیلی از استادهای ما اذعان دارند که کار خود را با جشنواره جوانان آغاز کرده و همچنین طبق روال سال‌های قبل دستیاران آن‌ها نیز برگزیدگان دوره‌های قبل هستند که امکان حضور مجدد را ندارند و به صورت دستیار در کنار استادها به آثار جوانان رسیدگی می‌کنند و آن‌ها را در رسیدن به مقصد راهنمایی می‌کنند.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به صورت آنلاین در ده رشته هنرهای تجسمی با حضور 149 نفر هنرمند جوان در خانه هنرمندان آغاز به کرد کرده است.

انتهای پیام/