افزایش ۱۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱

افزایش ۱۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران با افزایش ده درصدی هنرمندان شرکت کننده رو به رو بوده و 770 اثر به دبیرخانه دوسالانه ارسال شده است.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران؛ در این گزارش اعلام شده است که در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران ۴۲۸ نفر از هنرمندان عرصه سرامیک ثبت‌نام کرده‌اند و از این منظر تعداد شرکت‌کنندگان این دوره نسبت به دوره پیشین با رشد ۱۰درصدی روبه‌رو بوده است. بدین ترتیب ۷۷۰ اثر به دبیرخانه دوسالانه ارسال شده است.

طبق ارقام اعلام شده هنرمندان زن از دوسالانه سرامیک بیش از مردان استقبال کرده‌اند. ۳۲۵ هنرمند زن سرامیست متقاضی حضور در این رویداد هنری بوده‌اند که در مقابل نام ۱۰۳ هنرمند مرد سرامیست در دوسالانه ثبت شده است.

همچنین براساس درج سطوح تحصیلی متقاضیان در این دوره ۲۷ نفر دارای مدرک کاردانی، ۲۲۶ هنرمند دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۴۰ نفر کارشناسی ارشد، ۶ نفر دارای مدرک دکتری و همچنین ۲۹ نفر با مدرک تحصیلی دیپلم در دوسالانه یازدهم شرکت کرده‌اند.

نسبت حضور شرکت‌کنندگان تهرانی و غیرتهرانی در این دوسالانه نیز تقریباً ۵۰ – ۵۰ است. از استان تهران ۲۱۱ نفر متقاضی حضور در بخش نهایی دوسالانه‌اند، در حالی که این رقم برای سایر استان‌ها برابر با ۲۱۷ نفر است. در این دوره هنرمندان ۲۴ استان در سامانه دبیرخانه دوسالانه سرامیک ثبت‌نام کرده‌اند.

استان البرز با ۵۰ شرکت‌کننده بیشترین استقبال را از دوسالانه سرامیک یازدهم داشته است. استان‌های آذربایجان شرقی با ۳۴ متقاضی، اصفهان با ۳۰ متقاضی، مازندران با ۱۷ متقاضی، خراسان رضوی با ۱۳ متقاضی، فارس با ۱۲ متقاضی و گیلان با ۱۱ متقاضی دیگر استان‌های فعال در یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک به حساب می‌آیند.

انتخاب آثار هنرمندان برای حضور در دوسالانه یازدهم روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور اعضای هیات انتخاب شامل: بهزاد اژدری، مجید ضیایی، محمود محرومی، بیتا فیاضی، مجتبی شاه کوچکی و نفیسه خلج انجام می‌گیرد.

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران، به دبیری هیربد همت‌آزاد آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است