«آرتور و جورج» به دنبال اسرار مرگ و جهان پس از مرگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
معرفی کتاب؛

«آرتور و جورج» به دنبال اسرار مرگ و جهان پس از مرگ

«آرتور و جورج» نوشته جولین بارنز با ترجمه فرزانه قوجلو روایتی واقعی از زندگی یک نویسنده و یک وکیل از سوی نشر نو به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «آرتور و جورج» نوشته جولین بارنز با ترجمه فرزانه قوجلو از سوی نشر نو به چاپ دوم رسید.

آرتور و جورج بر اساس یک داستان واقعی، روایت دو زندگی است. تلاقی دو زندگی. زندگی سِر آرتور کانن دویل و جورج اِدلاجی. یکی نویسنده‎ای است معتبر و سرشناس و دیگری وکیل، پسر کشیش بخش که اصلیتش به زرتشتیان هند برمی‎گردد و مقرر است که ماجرای پیچیده‎اش ناکارآمدی نظام قضایی انگلیس را به رخ کشد و تحولی در آن ایجاد کند.

این کتاب ۵۶۸ صفحه‌ای در چهار فصل «آغازها»، «آغاز با یک پایان»، «پایان با یک آغاز» و «پایان‌ها» به روایت داستان آرتور و جورج می‌پردازد.

در ابتدای کتاب می‌خوانیم: «بچه‌ای می‌خواهد ببیند. همیشه همینطوری شروع می‌شود و این‌بار هم همینطور شروع شد. بچه‌ای خواست ببیند. راه افتاده بود و قدش هم به دستگیره در می‌رسید. نمی‌توانستی بگویی در کاری که کرد قصدی داشت، صرفا غریزه سرک کشیدن‌های دوران کودکی بود. دری بود که باید با فشار بازش می‌کرد؛ وارد شد، ایستاد، نگاه کرد. کسی آنجا نبود که ببیندش؛ برگشت و بیرون رفت، با دقت در را پشت سرش بست.

آنچه دید اولین خاطره‌اش شد. پسرکی، اتاقی، رختخوابی، پرده‌های افتاده‌ای که نور عصرگاهی از آن گذر می‌کرد. شصت سال از آن روز گذشته بود که تصمیم گرفت برای همگاه توصیفش کند.

در، اتاق، نور، تختخواب و «چیزی» که روی تختخواب بود: «چیزی سفید و پریده‌رنگ» پسرکی و جنازه‌ای…»

جولین بارنز در این رمان که در زمرۀ منتخبان جایزۀ «بوکر» ۲۰۰۵ قرار گرفت، از واقعیت و خیال بهره گرفته است تا پرسش‎هایی را پیش روی مخاطب بگذارد که ذهن بشر را همواره به خود مشغول کرده است: ایمان و بی‎ایمانی، عدالت و بی‎عدالتی، عشق، صداقت، وفاداری، آزادی و زنان، تعصب نژادی و جهل، و سرانجام اسرار مرگ و جهان پس از مرگ.

کتاب «آرتور و جورج» نوشته جولین بارنز با ترجمه فرزانه قوجلو در ۵۶۸ صفحه و با قیمت ۸۵۰۰۰ تومان در نوبت چاپ دوم از سوی نشر نو در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معاصر جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است