شرط «نمایش اول» فیلم‌ها در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت اجرا می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸

شرط «نمایش اول» فیلم‌ها در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت اجرا می‌شود

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اعلام کرد که امسال شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی یا همان «پریمیر ایران» در این جشنواره اجرا خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، شهنام صفاجو ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: اگرچه امسال شیوع ویروس کرونا باعث شده تا سینماحقیقت به سمت برگزاری مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برود، اما طبق قرار قبلی، در این دوره‌ی جشنواره شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت آمده است: آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده و همچنین در ادوار گذشته جشنواره «سینما حقیقت» نیز به دبیرخانه ارائه نشده باشند.

مدیر روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت اضافه کرد: این شرط، مشمول مستندهای خارجی و همینطور فیلم‌های ایرانی که در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده‌اند، نمی‌شود.

صفاجو یادآور شد: متقاضیان حضور در جشنواره می‌بایست تا روز ۵ مهرماه، فرم شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir بصورت آنلاین تکمیل نموده و نسخه نهایی فیلم خود را حداکثر تا ۱۵ مهرماه ۹۹ از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه نمایند.

وی در پایان گفت: با توجه به پاندمی کرونا و شرایط مبهم در برگزاری فیزیکی جشنواره، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از مدتها قبل به زیرساخت‌ها و‌ پلت‌فرم‌های برگزاری آنلاین سینماحقیقت توجه کرده است و امیدواریم با تلاش همه‌ی همکاران و مشارکت مستندسازان محترم، آذرماه امسال جشنواره‌ای متفاوت و مطلوب را برگزار کنیم.

گفتنی است: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است