بازپخش مستند «سایه سار مهربانی» درباره زندگی منصوره اتحادیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵

بازپخش مستند «سایه سار مهربانی» درباره زندگی منصوره اتحادیه

مستند «سایه سار مهربانی» از مجموعه «حکایت دل» امشب 24 شهریور ماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، فیلم مستند «سایه سار مهربانی» از مجموعه «حکایت دل» است که به زندگی علمی و فرهنگی منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار، نویسنده، ناشر و استاد دانشگاه می‌پردازد، امشب ۲۴ شهریور ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار، نویسنده و مدیر نشر تاریخ و استاد دانشگاه است.

او در سال ۱۳۱۲ در تهران زاده شد و در سال ۱۳۵۸ دانشگاه ادینبورگ انگلستان در رشته تاریخ دکترا گرفت. در سال ۱۳۶۲ انتشارات «تاریخ ایران» را تاسیس کرد و فعالیت‌های علمی و تاریخی خود را گسترش داد.

تالیف و انتشار ده‌ها اثر تاریخی حاصل سال‌ها فعالیت علمی او است که از جمله آن‌ها می‌توان به تدوین کتاب‌های تاریخ غفاری، خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی، گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما، پیدایش و تحول احزاب سیاسی مشروطیت، شیوه تاریخ‌نگاری، اینجا طهران است و… اشاره کرد.

«حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می دهد که سری اول این مجموعه به صورت هفتگی دوشنبه ها ساعت ۲۱ بازپخش و سپس پخش سری جدید آن از سر گرفته می شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است