نمایش «آن سیزده از عالم به در» را از رادیو بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۸

نمایش «آن سیزده از عالم به در» را از رادیو بشنوید

با نزدیک شدن به روز شعر و ادب فارسی و درگذشت استاد شهریار، سریال جدید رادیویی «آن سیزده از عالم به در» از دو شبکه رادیویی نمایش و ایران پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجموعه نمایشی-رادیویی «آن سیزده از عالم به در» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و به روزهای پایانی زندگی شاعر بزرگ ایران زمین استاد شهریار می‌پردازد.

این سریال همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

ژاله محمدعلی تهیه‌کننده سریال رادیویی «آن سیزده از عالم به در» درباره این مجموعه رادیویی گفت: داستان این سریال درباره روزهای پایانی زندگی استاد شهریار است که در حین روایت داستان به گذشته یعنی دوران کودکی، جوانی و عشق از دست رفته اش باز می‌گردد.

وی افزود: محور اصلی این داستان، عشق از دست رفته شهریار و همینطور وقایعی است که او در دوران زندگی‌اش با آن مواجه بوده است.

تهیه‌کننده «آن سیزده از عالم به در» خاطرنشان کرد: به دلایلی علاقه زیادی به استاد شهریار دارم. به خاطر می‌آورم زمانی که ایشان فوت کردند من دیپلم گرفته بودم و این اتفاق بسیار برایم ناراحت کننده بود. حتی در دوره لیسانس هم که زبان و ادبیات فارسی می‌خواندم به اشعار ایشان توجه بسیار داشتم و از شاعران مورد علاقه من بودند به همین دلیل زمان تولید این نمایش رادیویی تمام تلاشم را کردم تا برای شنونده نیز شنیدنی باشد.

محمدعلی ادامه داد: از آنجایی که داستان این نمایش درباره یک شاعر آذری زبان است تمرکز و فضاسازی را بر موسیقی آذری گذاشتم تا تاثیرگذاری آن دوچندان شود.

وی در پایان گفت: در این سریال رادیویی نقش کودکی شهریار را شیرین سپه راد ایفا کرده است و ایوب آقاخانی بازیگر دوران جوانی ایشان است. همچنین حمید منوچهری در نقش پیری این شاعر بزرگ، ماندانا اصلانی در نقش مادر و حمید یزدانی ابیانه در نقش پدر شهریار هنرنمایی کرده اند و نوشین حسن زاده نقش همسر و مهرخ افضلی نیز در نقش ثریا دختری که شهریار به او دلباخته بود اما نتوانست با او ازدواج کند به ایفای نقش پرداخته اند.

مجموعه سه قسمتی «آن سیزده از عالم به در» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، کارگردانی ایوب آقاخانی، نویسندگی علی مست علی، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری رامین آریاشکوه و با هنرنمایی حمید منوچهری، مهرخ افضلی، حمید یزدانی ابیانه، سینا نیکوکار، ماندانا اصلانی، ایوب آقاخانی، نوشین حسن زاده و شیرین سپه راد از روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن رادیو ایران می رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000