راه‌یابی «سبا» به جشنواره‌‌ای در انگلستان/ سیاوش چراغی‌پور نامزد دریافت جایزه شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «سبا» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا خاوری در پنجمین حضور بین‌المللی خود، به بخش مسابقه‌ جشنواره‌ «Aesthetica» انگلستان راه پیدا کرد.

این رویداد به عنوان یکی از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا محسوب شده و فیلم‌های برگزیده‌ آن، واجد شرایط رقابت در جوایز مراسم «بفتا» می‌شوند.

جشنواره فیلم «Aesthetica» از چهارم تا هشتم ماه نوامبر در شهر یورک انگلستان برگزار می‌شود.

همچنین فیلم کوتاه «سبا» در ششمین حضور بین‌المللی خود، به بخش مسابقه‌ چهاردهمین دوره‌ جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off» کشور لهستان راه پیدا کرد.

علاوه بر این در بخش بهترین بازیگر مرد این جشنواره نیز، سیاوش چراغی‌پور برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه شده است.

جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off»، مهم‌ترین رویداد سینمایی مربوط به فیلم‌های مستقل در کشور لهستان و از جمله مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با سینمای مستقل در جهان است.

فیلم‌های برگزیده‌ این جشنواره، یک هفته بعد از مراسم اختتامیه، در ۵۰ شهر لهستان به نمایش عمومی درمی‌آیند.

چهاردهمین دوره‌ جوایز فیلم‌های مستقل «Grand Off»، بیست و سوم تا سی‌ام نوامبر در شهر ورشو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «سبا» پیش از این نیز به «جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خارج از جنسیت» کشور تایوان، جشنواره‌‌ فیلم‌های کوتاه «Longless» ایتالیا و جشنواره‌ فیلم «Queer-Streifen» آلمان راه پیدا کرده و به عنوان یکی از آثار کتابخانه ویدیویی اختصاصی «Olbia Film Network short Market» ایتالیا نیز انتخاب شده است.

سیاوش چراغی‌پور، خورشید چراغی‌پور، ایران مسعودی، محسن دارسنج و فرزان دلفانی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مشاور فیلمنامه: محمد رفیعی، نفیسه شکوری، مدیر فیلمبرداری: پویا امین‌پوری، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: رکسانا می‌پوشی، صدابردار: هادی بهشتی، منشی صحنه: باران چراغی‌پور، مدیر تولید: امیر حیدری، عکاس: آنا عبدی، تدوین: محمدرضا خاوری، اصلاح رنگ و نور: پویا امین‌پوری، طراحی و ترکیب صدا: عرفان ابراهیمی،‌ طراح پوستر: کتایون کارایی، محمدرضا خاوری اشاره کرد.

انتهای پیام/