اعلام برنامه نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲

اعلام برنامه نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون

نخستین مهرواره داستانِ آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور نوجوانان داستان‌نویس از سراسر کشور، در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین مهرواره داستانِ آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور ۸۶ عضو برگزیده و ارشد داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سراسر کشور از ۱۴ تا ۱۷ مرداد به میزبانی کانون تبریز برگزار می‌شود.

بعدازظهر اولین روز این مهرواره، کارگاه‌هایی ویژه اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور استادانی هم‌چون محمدرضا شمس، حسین سناپور، محمدحسن شهسواری، عبدالمجید نجفی و بهناز ضرابی‌زاده برگزار می‌شود.

در همین روز نیز کارگاه ویژه‌ مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور با حضور محمدرضا گودرزی و حسین سناپور برپا خواهد شد.

در دومین روز از این مهرواره، نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی کانون به خوانش آثار خود می‌پردازند، همچنین فرهاد حسن‌زاده و انسیه موسویان از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در اولین پنل با موضوع طنز حضور خواهند داشت.

در روز ۱۵ مرداد، نوجوانان داستان‌نویس با حضور محمدجواد جزینی داستان کوتاهی از جلال آل‌احمد را با عنوان «خواهرم و عنکبوت» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ نقد می‌کنند.

بر همین اساس محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی، نوید سیدعلی‌اکبر، احمد اکبرپور و طاهره ایبد، صبح روز چهارشنبه ۱۶ مرداد نیز کارگاه‌هایی با نوجوانان داستان‌نویس‌ کانون خواهند داشت.

همچنین کارگاهی نیز ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی در همین روز برگزار می‌شود.

دومین پنل نیز به موضوع ژانر وحشت اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و نوید سیدعلی‌اکبر در همین روز برگزار می‌شود.

این مهرواره با همت معاونت فرهنگی کانون صبح روز ۱۷ مرداد با تجلیل و قدردانی از نوجوانان داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

این نوجوانان در دو مرحله داوری از بین ۴۴۰ شرکت‌کننده که ۵۸۰ اثر داستانی به اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کرده بودند، از سوی فرزانه رحمانی، اعظم بزرگی و شراره هاشم‌دباغیان داوران این مهرواره، انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است