اعتراض یک صنف دیگر به مراسم افتخارآفرینان سینما/ شاید به درد عکس انداختن نمی‌خوریم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
در بیانیه ای مطرح شد؛

اعتراض یک صنف دیگر به مراسم افتخارآفرینان سینما/ شاید به درد عکس انداختن نمی‌خوریم!

انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند در بیانیه‌ای نسبت به شیوه برگزاری اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی اعتراض کرد.
به گزارش صبا، پس از اعتراض انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در بیانیه‌ای نسبت به شیوه برگزاری اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ که شب گذشته ۲۱ شهریور ماه هم‌زمان با روز ملی سینما از سوی جشنواره جهانی فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند نیز بیانیه ای اعتراضی منتشر کرده و در اختیار رسانه ها قرار داد.
متن این بیانیه بدین شرح است:
«مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی در حالی در باغ هنر برگزار شد که نشانی از هیچکدام از افتخارآفرینان سینمای مستند ایران در آن نبود.
جای تعجب بسیار است که در این مراسم، از دیپلماسی فرهنگی حرف زده می‌شود اما سهم پر افتخاری از سینمای ایران که اتفاقا در جهان بسیار شناخته شده‌ است در آن نادیده گرفته می‌شود. شاید چون مستندسازان از سر نجابت زیادشان، وقت و بودجه و توجهی طلب نکرده‌اند و گمنامی‌شان در نظر عده‌ای به کار عکس انداختن و تظاهرات این چنینی نمی‌خورد.
تفصیل بیش از این برای آن‌ها که در مصدرند و نمی‌دانند بی‌حاصل است و برای آنان که می‌دانند و نادیده می‌گیرند بی‌حاصل‌تر و اگر چه این رفتارها برای اهالی سینمای مستند ایران تکراری است اما وظیفه خود می‌دانیم مشفقانه به مدیران فرهنگ و سینمای کشورمان یاداوری کنیم لازم دارند کمی وقت بگذارند و قدر و منزلت واقعی و جایگاه ملی و جهانی سینمای مستند ایران را بیشتر بشناسند.
در پایان ضمن ابراز خوشحالی از این که در این مراسم از برخی از سرمایه‌های پرافتخار فرهنگی و هنری کشور تقدیر شده، وظیفه خود می‌دانیم از همه مستندسازان پرتلاشی که طی سال‌های اخیر در جشنواره‌ها و رویدادهای جهانی افتخار آفریدند و سهم مهمی در ارتقای معارف بشری برای جهانیان عرضه داشتند و متاسفانه در وطن خود این چنین نادیده گرفته می‌شوند، تشکر و قدردانی کنیم.»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است