اعتراض به حذف مستندسازان از مراسم افتخارآفرینان سینما/ دوران سانسور را روایت می‌کنیم

به گزارش صبا، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در بیانیه ای نسبت شیوه برگزاری اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی در سال 2019 که شب گذشته 21 شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما به همت جشنواره جهانی فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، اعتراض کرد.

این اعتراض به دلیل حذف همه جوایز سینمای مستند در سال 2019 و افتخارآفرینان این حوزه است.

متن بیانیه بدین شرح است: «بالندگی فرهنگ را اندیشه باید و مدیری که از فر و دانش بهره‌مند باشد تا بستر آفرینشگری اندیشه‌ورزان را فراهم سازد.

سینمای مستند بی‌آنکه مدعی باشد، در درون خود دانش و آگاهی را به همراه دارد و نگاهی گذرا به تاریخ سینمای ایران، نشانگر جایگاه والای این گونهٔ سینماییست.

این‌بار، مدیران فرهنگی‌نما در روز ملی سینما به بهانهٔ پاسداشت دستاوردهای جهانی، بزرگداشتی برپا کردند بی‌آنکه نشانگر بزرگی باشد!

سال گذشته، مستندسازان ایران، ده ها نشان ارزشمند را از جشنواره‌های معتبر جهان برای سرزمین ایران به ارمغان آوردند، ولی در سنجه ارزش‌گذاری این مدیران تنگ‌‌نظر جایی نیافتند تا بیش از پیش رویکرد فرهنگ‌گریزی مدیران بی‌تدبیر را آشکار سازد.

تاریخ سینمای مستند همیشه سربلند بوده و خواهد ماند و به روایتگری خود از دوران سانسور ادامه خواهد داد.

شایان یادآوریست با آنکه از هیات‌ مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برای شرکت در این دورهمی دعوت شد ولی به احترام اعضای فرهیختهٔ انجمن و مستندسازان بادانش ایران از حضور خودداری کرده است.

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند»

انتهای پیام/