یک کارگردان ایرانی رییس هیات داوران جشنواره کینشاسا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۵

یک کارگردان ایرانی رییس هیات داوران جشنواره کینشاسا شد

محمودرضا ثانی کارگردان سینمای مستند رییس هیات داوران هفتمین دوره جشنواره فیلم کینشاسا جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقا شد.

به گزارش صبا، محمود رضا ثانی، کارگردان سینمای مستند که فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» را به عنوان تازه ترین مستند خود کارگردانی کرده است؛ رییس هیات داوران هفتمین دوره جشنواره فیلم کینشاسا جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقا شد.

جشنواره بین المللی فیلم کینشاسا، FICKIN از سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود و ماموریت اصلی آن ترویج ظهور صنعت فیلم سازی در جمهوری دموکراتیک کنگو و به ویژه در کینشاسا است.

این رویداد به ویژه در آموزش حرفه‌ای فیلم برای یافتن استعدادهای جدید تمرکز دارد. با برگزاری کارگاه‌هایی این رویداد امروز بیش از ده جوان دارد که از طریق فیلم‌ها و جشنواره‌های مختلف در سراسر دنیا نماینده جشنواره هستند.

از طریق فعالیت شدید سینمایی که دختران و پسران این جشنواره با دیگر کارگردانان، تهیه کنندگان، پخش کنندگان و تماشاگران سینما از دیگر کشورها به دست آورده‌اند، جمهوری دموکراتیک کنگو را با با آفریقا و جهان آشتی داده است.

ماموریت این رویداد تشویق فیلمسازانی است که توانایی سرمایه گذاری در این زمینه را دارند، چرا که در واقع پتانسیل اقتصادی زیادی وجود دارد که سینمای این کشور را به صحنه بین المللی می‌کشاند.

فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان به زودی اکران می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است