انیمیشنی از کتاب «بوریم بازار» تولید می‌شود/ معرفی اقلیم مازندران | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۳

انیمیشنی از کتاب «بوریم بازار» تولید می‌شود/ معرفی اقلیم مازندران

انیمیشن کوتاه «بوریم بازار» به کارگردانی هدی اثنی‌عشری این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن کوتاه «بوریم بازار» به کارگردانی هدی اثنی‌عشری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد.

کارگردان انیمیشن «بوریم بازار» در مورد تکنیک ساخت این پویانمایی گفت: قصد دارم این انیمیشن ۸ دقیقه‌ای را با تکنیک استاپ موشن تلفیقی بسازم یعنی بخش‌هایی از آن دوبعدی خواهد بود.

اثنی‌عشری درباره شکل‌گیری ایده اولیه ساخت این انیمیشن توضیح داد: «برویم بازار» بر اساس کتاب شعر مهری ماهوتی با همین نام از انتشارات کانون پرورش فکری تولید می‌شود که در مورد بازارهای مازندران سروده شده است.

وی افزود: امیدوارم بتوانم حال و هوای شاعرانه کار را با در نظر گرفتن ویژگی‌ آموزشی و معرفی اقلیم مازندران به خوبی ارایه بدهم.

این انیماتور با اشاره به تصویرسازی هاله لادن در مجموعه شعر مهری ماهوتی بیان کرد: تصویرسازی‌های هاله لادن برای این کتاب بسیار جالب و دیدنی هستند، به همین دلیل برای گرافیک کار از همین تصویرسازی‌ها استفاده می‌کنیم.

انیماتور انیمیشن کوتاه «دنی بوی» با تاکید بر این‌که نوشتن فیلمنامه انیمیشن کوتاه «بوریم بازار» تمام شده است، توضیح داد: با توجه به اینکه گرافیک کار آماده بود و فقط یکی، دو فضایی که در کتاب نبود را باید طراحی می‌کردیم، در حال حاضر پیش تولید به نیمه رسیده است. فقط ساخت دکور و عروسک‌ها را در پیش داریم که مرحله سخت و پر جزییاتی است.

اثنی‌عشری در پایان عنوان کرد: امیدوارم ساخت دکور و عروسک‌ها را هم از اواخر شهریور شروع کنیم. فکر می‌کنم بتوانیم کار را تا تابستان سال بعد به اتمام برسانیم.

«کتاب-انیمیشن» نام طرحی است که در آن بر اساس کتاب‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن‌هایی برای مخاطبان تولید ‌شود. پیش‌تر نیز بر اساس کتاب‌های «گرگم و گله می‌برم»، «قدم یازدهم»، «ماهیگیر و بهار»، «سگی که قار قار می‌کرد»، «قلب مترسک»، «کاش یک برادر داشتم»، «خاله رعنا و عمه نساء»، «گل و پرنده و خورشید» و… انیمیشن‌هایی از سوی امور سینمایی کانون تولید شده است که این پویانمایی‌ها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی جوایز زیادی دریافت کرده‌اند.

انیمیشن‌های «دوست باغچه من»، «لولوی قشنگ من»، «من و خارپشت و عروسکم»، «گیلگمش» و… نیز از دیگر کتاب‌های کانون است که انیمیشن‌های آن در مرحله تولید قرار دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است