اصلانِ «سرزده» شاه‌نقش من در تلویزیون بود/ از پرویز پرستویی نمره قبولی گرفتم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۵
بهرنگ علوی به صبا گفت:

اصلانِ «سرزده» شاه‌نقش من در تلویزیون بود/ از پرویز پرستویی نمره قبولی گرفتم

بهرنگ علوی بازیگر مینی سریال «سرزده» از ویژگی‌های نقش متفاوت خود در این کار و جدیدترین فعالیت‌های خود سخن گفت.

بهرنگ علوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره مینی سریال «سرزده» که پخش آن پنجشنبه شب ۲۰ شهریورماه به پایان رسید، اظهار کرد: زمانی که از سوی عوامل پروژه با من تماس گرفته شد و فیلمنامه به دستم رسید، آن را مطالعه کردم و قصه را پسندیدم. آن زمان این مینی سریال ۶ قسمت و قرار بود شب‌های قدر روی آنتن برود اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت «اصلان» را در این مینی سریال ایفا کرده است، بیان کرد: جذابیت این شخصیت باعث شد پیشنهاد بازی در این کار را بپذیرم.

بازیگر «سرزده» با اشاره به اینکه نقش «اصلان» نقشی است که در تلویزیون برخلاف سینما بسیار کم نوشته می‌شود، گفت: شاید هر ۱۰ سال یکبار شخصیت «اصلان» در تلویزیون نوشته شود. من نیز آنقدر صبر کرده‌ام تا این نقش در تلویزیون به من پیشنهاد شود.

علوی افزود: «اصلان» یک فرد سنتی بود که شرایط او را تبدیل به یک دزد کرد و در عین حال که سیرت و ذات درست و خوبی داشت به اصطلاح لات نیز بود. تجربه ایفای نقش «اصلان» در تلویزیون که شبیه کاراکترهای ضدقهرمان فیلم‌های فارسی بود، برای من بسیار جذاب بود.

وی درباره شرایط کار در زمان تصویربرداری «سرزده» که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور بود، اظهار کرد: ۲۰ اسفندماه بود که ما همزمان با شیوع ویروس کرونا سر کار حاضر شدیم. قطعا کار در آن زمان بسیار ریسک بود اما با همدلی اعضای گروه و لطف امام رضا (ع) توانستیم این مینی سریال را به سرانجام برسانیم.

بازیگر «پرگار» تاکید کرد: اگر بخواهم از سختی‌های کار در آن روزها نیز بگویم «سرزده» یک کار پلیسی بود که نیاز به هنرور داشت اما ما مجبور شدیم به دلیل شرایط خاص، هنرور را حذف کنیم. همچنین مجبور به تغییر لوکیشن‌هایی شدیم که در معرض خطر ابتلا به کرونا بودند.

علوی ادامه داد: علاوه بر آن با برگشت عده‌ای از بازیگران «سرزده» به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا گروه سازنده مجبور شدند از بازیگران بومی در کار استفاده کنند که برای اولین بار بود جلوی دوربین می‌رفتند و این طراز و تعادل برقرار کردن بین سطح بازی بازیگران نیز کار را سخت‌تر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت، کم‌فروشی از سوی عوامل و بازیگران انجام نشد، خاطرنشان کرد: آن زمان که عده‌ای از افراد به ادامه‌دار بودن پروژه‌های تلویزیونی در زمان کرونا معترض بودند رییس سازمان صداوسیما گفت اگر این عزیزان کار نکنند تلویزیون کار جدیدی برای پخش ندارد و مجبور می‌شود از کارهای آرشیوی استفاده کند که ممکن است باعث خستگی مخاطبانی شود که در خانه قرنطینه هستند.

بازیگر «هشت و نیم دقیقه» ادامه داد: ما موظف هستیم کارهایی را تولید کنیم که باعث سرگرمی مردم بشود و آن‌ها را در خانه نگه دارد چراکه همه افراد در خانه خود ماهواره ندارند اما اکثریت مردم تلویزیون دارند و آن را تماشا می‌کنند.

علوی تاکید کرد: اگر جامعه پزشکی در صف اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد همکاران ما هم که در این شرایط کار تولید می‌کنند نیز در خط مقدم هنر محسوب می‌شوند.

خلافکار دوست‌داشتنی

وی با اشاره به اینکه برای بازی در نقش «اصلان» تاکنون بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان گرفته است، اظهار کرد: خوشحالم که این نقش بسیار زود جای خود را در میان مخاطبان باز کرد و به یک خلافکار دوست‌داشتنی تبدیل شد. من سریال ۳۰ قسمتی هم کار کرده‌ام اما مانند این مینی سریال برایم بازخورد نداشته است.

بازیگر «گیج گاه» افزود: همچنین بازخوردهای بسیار خوبی از منتقدان گرفته‌ام اما آن چیزی که  من را بسیار خوشحال کرد تماس استاد عزیزم پرویز پرستویی بود که برای ایفای این نقش به من خسته نباشید و تبریک گفت. در واقع ایشان نمره قبولی را به من داد و باعث شد خستگی کار در بدترین شرایط کاری به لحاظ شیوع کرونا از تن من خارج شود.

به گفته بازیگر «بر سر دو راهی»، علی پروین یکی از بزرگان جامعه ورزشی نیز در تماسی تلفنی از ایفای نقش «اصلان» در «سرزده» تجلیل کرده است.

علوی با بیان اینکه «اصلان» مانند یک بازیکن تکنیکی فوتبال عمل کرده است، مطرح کرد: اگر کس دیگری هم این نقش را ایفا می‌کرد من باز هم علاقه‌مند بودم در این نقش ظاهر شوم چراکه زامیاد سعدوندیان نویسنده «سرزده» که قلم بسیار خوبی دارد و ژانر پلیسی را می‌شناسد، بسیار خوب نوشته بود.

بازیگر «سرزده» با اشاره به اینکه نقش‌های منفی اکثرا با پیراهن و شلوار جین، صورت شش تیغ، سیگار گوشه لب و کفش ورنی در ذهن مخاطبان جاافتاده است، گفت: «اصلان» این مینی سریال برخلاف آنچه که بیشتر مواقع در کاهای نمایشی نشان داده می‌شود، محاسن دارد، تسبیح به دست می‌گیرد، لباس پارچه‌ای به تن می‌کند و کفش‌های ساقداری که شبیه پوتین سربازی است، به پا دارد و به لحاظ تیپیکال متفاوت از دیگر نقش‌های منفی است که در تلویزیون دیده شده است.

علوی با اشاره به اینکه «اصلان» شاه نقشی بود که تاکنون در تلویزیون آن را ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: این نقش و قصه می‌تواند ادامه‌دار باشد اما بستگی به نظرهای مخاطبان و صداوسیما دارد.

وی درباره اینکه چه قدر کارگردان و نویسنده در هدایت نقش «اصلان» تاثیرگذار بوده‌اند، تصریح کرد: زمانی که برای اولین بار با بهادر اسدی کارگردان و زامیاد سعدوندیان نویسنده جلسه داشتم به این نتیجه رسیدیم که هر سه ما برای رسیدن به خاستگاه قصه و شخصیت «اصلان» نقاط مشترک زیادی داریم و در نهایت توانستیم با یک تعامل خوب با یکدیگر به یک نتیجه دلخواه برسیم.

مسئولان درباره حواشی پاسخ دهند

بازیگر «بر سر دو راهی» درباره حواشی به وجود آمده درباره این مینی سریال عنوان کرد: موضوع سیاه و سفید کردن چهره بانوان و سانسور برخی از دیالوگ‌ها چیزی است که مسئولان سازمان باید پاسخگوی آن باشند اما لازم می‌دانم که این نکته را ذکر کنم که بانوان هنرمند در این روزها در شرایط سخت و محدودتری از ما مردان مشغول کار هستند. ما همه یک خانواده هستیم و قطعا در سریال‌های تلویزیونی قرار نیست کسی گناهی مرتکب شود. کمی لازم است این سنگینی نگاه را برداریم چراکه همه افرادی که کار می‌کنند متعهد و بااخلاق هستند و باوجود پیشنهادهایی که برای بازی در سینما دارند پای تلویزیون ایستاده‌اند.

علوی افزود: سکانس توبه صوری که من در این مینی سریال داشتم باوجود آنکه ۷ صفحه مونولوگ و مدت زمان آن ۷ دقیقه بود اما حدود ۲ دقیقه از آن از تلویزیون پخش شد. مگر یک فرد خلافکار نمی‌تواند توبه صوری و عوام فریبی کند. مصداق بیرونی این توبه مسئولانی هستند که ظاهر مذهبی دارند اما به مردم دروغ می‌گویند، عوام فریبی می‌کنند و به اختلاس و پولشویی دست می‌زنند. وقتی این موضوع را هر روز در جامعه می‌بینیم سانسور دیگر معنا پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به بازی در نقش‌های منفی بیشتر علاقه‌مند است یا نقش‌های مثبت، گفت: اگر بخواهم در تلویزیون کار کنم اولویتم با کارهای منفی و خاکستری است به دلیل آنکه این نقش‌ها چالش برانگیزتر و جای کار بیشتری دارند اما نقش‌های مثبت در تلویزیون لوس نوشته می‌شوند و به اصطلاح تخت هستند. ایفای نقش مثبت را نیز دوست دارم اما نقش‌های منفی و خاکستری که بازی کرده‌ام برای مخاطبان جذاب بوده و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. ب

ازیگر «شهربانو» در پایان با اشاره به اینکه دو فیلم سینمایی و یک سریال شبکه نمایش خانگی را آماده پخش دارد، بیان کرد: دو فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی را آماده اکران دارم. همچنین در یک سریال نمایش خانگی با نام «دادزن» به کارگردانی سیامک خواجه وند حضور داشته‌ام که فصل اول آن بعد از ماه صفر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است