ویژه‌برنامه رادیو نمایش در روز سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۹

ویژه‌برنامه رادیو نمایش در روز سینما

روز جمعه بیست و یکم شهریور ماه، همزمان با روز ملی سینما، رادیو نمایش ویژه برنامه «روزی روزگاری سینما» را روی آنتن می برد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ریحانه یزدان دوست تهیه کننده برنامه رادیویی «روزی روزگاری سینما» در این باره گفت: در این برنامه تاریخچه کوتاهی از ورود سینما به ایران گفتیم و بخش هایی تحت عنوان اولین های سینمای ایران مثل اولین بازیگر زن ایرانی روح انگیز سامی نژاد  و پخش صدایی از او که شامل مشکلات او به عنوان بازیگر زن در آن زمان می شود ، همچنین اولین کارگردان زن ایرانی که گفتگویی از شهلا ریاحی را خواهید شنید و اولین مطبوعات سینمایی ایران، آهنگسازی و اینکه چه شد که موسیقی فیلم و تدوین اهمیت پیدا کرد برای علاقه مندان پخش می شود.

وی افزود: در حقیقت در این برنامه  از تمام اولین های سینما در ایران گفتیم و البته  در یک بیوگرافی کوچیک درباره آن توضیح دادیم و با اساتید هر رشته صحبت کردیم مثلا اگر از آهنگسازی مرحوم بابک بیات گفتیم صدای بابک بیات را پخش کردیم  و در جایی که از کانون پرورش فکری گفتیم اولین فیلم ها و بالتبع دیالوگ تمام این فیلم ها و گفتگو با اشخاصی که در آن اثر سینمایی شاخص بودند در برنامه قرار دادیم.

این تهیه کننده عنوان کرد: در این برنامه همچنین  از درگذشتگان یاد کردیم و گفتگوهایی را که در گذشته با زنده یاد محمدعلی کشاورز و زنده یاد عزت الله انتظامی داشتیم مجدد برای علاقه مندان به سینما پخش می کنیم.

یزدان دوست در پایان گفت: در بخشی دیگر نیز مدیر روابط عمومی انتشارات سروش تازه ترین کتاب ها درحوزه سینما را برای شنوندگان معرفی می کند.

«روزی روزگاری سینما» به تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست ،گویندگی فاطمه نیرومند و نویسندگی مهدی خانی پور، روز جمعه بیست و یکم شهریور ماه، ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است