استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران کاهش نداشته است/ ارتقای تولید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
معاون انجمن سینمای جوانان در گفتگو با صبا:

استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران کاهش نداشته است/ ارتقای تولید

آرش رصافی درباره وضعیت فیلم کوتاه ایران در سال گذشته و روند برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد.

آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت فیلم کوتاه ایران در آستانه برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران و وضعیت یک سال گذشته فیلم کوتاه در تولید توضیح داد: فیلم کوتاه ایران در یک سال اخیر با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و فعالیت‌ها کمی کاهش پیدا کرده اما به طور کلی متوقف نشده است.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: انجمن سینمای جوانان ایران که بخشی از تولیدات فیلم کوتاه کشور را بر عهده دارد، سعی کرده است روند تولید را متوقف نکند هرچند که در دوران پیک بیماری کرونا ترجیح داده است که افراد درگیر تولید نشوند و مسائل ایمنی را رعایت کنند اما فیلمسازان با رعایت نکات بهداشتی کارهای خود را جلو بردند و به مرحله تولید رسانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اکنون بر تولیدات اثرگذار است، توضیح داد: جدا از این مساله فکر می‌کنم روند کیفی، استانداردهای فنی و محتوایی فیلم‌های کوتاه ایران در چهار پنج سال اخیر روند صعودی داشته‌ و رشد قابل توجهی کرده است. همچنین شرایط فیلمسازان فیلم کوتاه از لحاظ توانایی و استعداد نیز امیدوار کننده است. البته در کنار تمام این‌ها همیشه و در هر دوره‌ای آسیب‌هایی نیز وجود داشته است که تاثیرگذار بوده‌اند.

کارگردان فیلم «ورطه» درباره میزان استقبال فیلمسازان نسبت به ساخت فیلم کوتاه بیان کرد: استقبال و تعداد متقاضیان تولید فیلم کوتاه زیاد است. بسیاری از تولیدات فیلم کوتاه خارج از سیستم‌های دولتی و انجمن است و افراد فیلمساز به طور مستقل به تولید فیلم کوتاه می‌پردازند چراکه نمی‌توان از تمام این تولیدات در سیستم دولتی حمایت کافی صورت داد. در سال‌های گذشته تقریبا ۷۰ درصد تولیداتی که وارد بخش مسابقه جشنواره ها می‌شدند خارج از انجمن بودند که این نشان دهنده این است که بخش خصوصی و تولیدکنندگان به صورت مستقل فعالیت دارند و همچنین حجم عظیمی از علاقه‌مندان سینما و فیلم کوتاه وجود دارد که انجمن نمی‌تواند حمایت کافی از همه آن‌ها بکند.

رصافی درباره وضعیت استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران که در آستانه برگزاری آن قرار داریم، عنوان کرد: از جشنواره فیلم کوتاه همیشه استقبال خوبی شده است، چه از سمت متقاضیان و چه در زمان برگزاری از سمت تماشاگرانی که مشتاق دیدن فیلم‌های کوتاه بوده‌اند. امسال نیز تقریبا استقبال مانند سال‌های گذشته است و در تعداد متقاضیان شرکت در جشنواره تفاوت زیادی دیده نمی‌شود اما شیوه برگزاری جشنواره، که به طور دقیق جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد و ممکن است بخشی از آن آنلاین باشد، می‌تواند بر این تعداد تاثیرگذار باشد چراکه بعضی از این افراد ممکن است با وجود آنلاین شدن بعضی از بخش‌های جشنواره، دیگر تمایلی به شرکت نداشته باشند اما اگر بخش هایی از آن حضوری برگزار شود در تلاش هستیم که با رعایت پرتکل‌های بهداشتی همه چیز انجام شود، ولی نمی توانیم میزبان حجم زیادی از جمعیت باشیم.

معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران در پایان اظهار کرد: امیدوارم که توجه جدی‌تری به فیلم کوتاه بشود، چراکه اتفاقی است که می‌تواند به سینمای ایران کمک کند و یک سینمای تاثیرگذارتر را به وجود بیاورد.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است