«خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» فیلمی از جنس کمدی سطحی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۸
پیشنهاد آخر هفته؛

«خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» فیلمی از جنس کمدی سطحی

پیمان قاسم خانی پس از تجربه موفق «خوب، بد، جلف» برای بار دوم به دنبال استفاده از محبوبیت این فیلم در گیشه‌های سینما بود که بدان دست نیافت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم سینمایی «خوب بد جلف؛ ارتش سری» ساخته پیمان قاسم خانی که همزمان با بازگشایی سینماها در کشور اکران خود را از سر گرفته بود و با شروع موج جدید بحران کرونا به اکران آنلاین پیوست، اکنون با پشت سر گذاشتن اکران آنلاین خود وارد نمایش خانگی شد.

داستان این فیلم کمدی درباره یک گروه تروریستی است که برای انجام عملیات خرابکارانه به ایران می آیند و در پوشش یک گروه فیلمسازی اقدام به فعالیت می کنند. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، علی اوجی، مارال فرجاد، ستاره پستیانی، بازیگران فصل دوم «خوب بد جلف» هستند. این فیلم سال گذشته در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش در آمد.

پیمان قاسم خانی بدون شک یکی از موثرترین چهره‌های طنز در دو دهه اخیر سینما و تلویوزیون در ایران است. ردپای قاسم‌خانی در بیشتر آثار کمدی شاخص و ماندگار سینما و تلویوزیون از جمله مارمولک، سن پطرزبوگ، ورود آقایان ممنوع، شب‌های برره، پاورچین و پژمان دیده می شود. نقش و تاثیر قاسم خانی در روند کمدی چند سال اخیر به شکلی بوده است که می توان به او لقب آقای کمدی داد زیرا بسیاری از کارها و کارکترهای طنز ماندگار در ذهن مردم با فکر و قلم قاسم خانی متولد شده‌اند. قاسم خانی حتی در سال ۱۳۸۲ و در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای نگارش فیلم مارمولک ساخته کمال تبریزی به دست آورد.

او در این سال‌ها همیشه منتقد کلیشه‌ها در سینمای ایران خصوصا برای فیلم های طنز و عامه پسند بوده است اما به نظر می‌رسد به ناچار در دنباله فیلم موفق «خوب بد جلف» به ورطه کمدی سطحی «خوب بد جلف ارتش سری» افتاده است.

«خوب، بد، جلف» اولین تجربه قاسم خانی در مقام کارگردانی بود که با سوژه جدید و پرداخت منطقی توانست هم مخاطبان عام را با فیلم همراه کند و هم حرفی برای مخاطبان حرفه‌ای تر سینما داشته باشد ولی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» از همان ابتدا روی کلیشه‌های امروز سینما سوار شده است؛ زوج سازی‌های جواب پس داده و شوخی‌های دم دستی با چاشنی جنسی. همین موضوع باعث شده است که در همان نگاه  اولیه این برداشت به ذهن برسد که اولویت اول قاسم خانی گیشه بوده که البته همین هدف نیز با شیوع بیماری کرونا در کشور محقق نشد و فیلم قاسم خانی نتوانست آنطور که انتظار می رفت فروش خوبی داشته باشد.

این فیلم تلاش کرده تا تلفیقی از کمدی‌های کلاسیک سینمای جهان و سینمای مدرن و پر زرق و برق فعلی باشد. در مجموع می توان از « خوب، بد، جلف: ارتش سری» به عنوان یک دورهمی طنز با بازیگران شناخته شده و مطرح یاد کرد. اگر قسمت اول «خوب، بد، جلف» توانسته بود تا حدی رضایت تماشاگران را بدست بیاورد، قسمت دوم این فیلم هم لحظات شادی را برای مخاطبانش رقم می زند که اما به نسبت فصل اول شاید در پایان رضایت کمتری را به وجود آورد.

امید پویانفر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500