بازدید از تالارهای موزه سینما رایگان شد/ گفتگوی زنده با علیرضا زرین دست

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با 120 سالگی سینما در ایران بازدید از تالارهای موزه سینما در روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 شهریورماه از ساعت 10 تا 19 برای علاقه‌مندان رایگان است.

از دیگر برنامه‌های موزه سینما گفتگوی زنده فریدون جیرانی با علیرضا زرین دست از فیلمبرداران نامدار سینمای ایران است که در روز پنجشنبه 20 شهریورماه ساعت 18 از اینستاگرام رسمی موزه پخش خواهد شد.

همچنین در روز جمعه 21 شهریورماه نیز بلیت فیلم‌های سه سالن سینماتوگراف، فردوس و تمدن نیز نیم بها است.

هموطنانی که امکان حضور در موزه سینما را ندارند، می توانند از طریق تور مجازی به نشانی http://cinemamuseum.ir بازدید کنند.

موزه سینمای ایران دارای تالارهای معاصران، بین الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام آوران، خانه فرهاد است که این تالارها نمایانگر سیر تحول سینمای ایران و میراث فرهنگی و سینمایی به جا مانده از آغاز این هنرصنعت تا به امروز است.

بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی، افتخارات بین المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها ، تصاویر و اسناد شخصی هنرمندان بازدید خواهند کرد.

عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود 200 ساله دارد و یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی پایتخت است که به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است که در بخش میانی یک باغ ایرانی (باغ فردوس) قرار گرفته است.

انتهای پیام/