هنر شرق و زنان شرقی با «انرژی رنگ‌ها» روایت می‌شوند

به گزارش صبا، در روز آدینه 21 شهریورماه از ساعت چهار و نیم تا 9 شب نمایشگاه انفرادی مرجان یزدیان با عنوان «انرژی رنگ‌ها» در نگارخانه شَلمان گشایش می‌یابد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «رنگ‌های جسورانه و زمخت، بازتاب دادن به واقعیت‌های بیرونی و درونی، استفاده از رنگ‌های خالص و شفاف به‌گونه‌ای پرخاشگرانه و پرشور، قانون‌شکنی در رنگ و درعین‌حال وفادار بودن به طبیعت و رعایت شکل کلی در تناسبات اجزای تصویر ازجمله مواردی است که در آثار این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

مرجان یزدیان گرچه در آثار خود با تکنیک رنگ‌روغن روی بوم، سعی کرده که از آثار فوویسم‌ها خصوصا هنری ماتیس الهام بگیرد، ولی برخلاف آثار ماتیس اشکال خیلی ساده و نامتعارف نیستند و تا حدی از قوانین و اصول رعایت شده و مهم‌تر از همه استفاده از خطوط اسلیمی و همچنین مسئله سایه و نور کاملا مشهود هست.
استفاده از منحنی‌ها و قوس‌های دورانی مختلف که جز ذات اسلیمی است و همچنین بازی با نور و سایه و تمایل به هنر شرق و زنان شرقی با رنگ‌های خالصانه بازتاب خوبی را در تابلوها به چشم بیننده القا می‌کند.»

نمایشگاه «انرژی رنگ‌ها» از تاریخ 21 تا 26 شهریورماه از ساعت 5 تا 9 شب در نگارخانه شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/