اعلام «همبستگی» با کودکان سرطانی و سیل‌زدگان/ نسل‌ها از هم دور می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
رضا فلاح زاده با صبا مطرح کرد:

اعلام «همبستگی» با کودکان سرطانی و سیل‌زدگان/ نسل‌ها از هم دور می‌شوند

رضا فلاح زاده هنرمند نقاش درباره موضوع نمایشگاه انفرادی نقاشی «همبستگی» تعداد و اندازه آثار و انتخاب نام آن توضیحاتی را ارایه داد.

تفاوت نسل ها به صورت نقاشی درآمد/ اعلام «همبستگی» با کودکان سرطانی و سیل زدگان

رضا فلاح زاده که نمایشگاه انفرادی نقاشی هایش از روز جمعه ۱۳ اردیبهشت در گالری فلاح زاده که موسس آن خودش است، برپا می شود در گفتگو با خبرنگار صبا درباره موضوع این نمایشگاه بیان کرد: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درمی آید حاصل کار در ۵ سال گذشته بوده و یکی از آثار نیز در امسال کار شده است.
وی با اشاره به نام «همبستگی» که بر نمایشگاهش گذاشته است، گفت: بیشتر آثار با نام نمایشگاه «همبستگی» همخوانی دارد ولی چند اثر نیز با موضوعات دیگر در نمایشگاه قرارداده ام برای مثال اثر «جدال» نشان می دهد حرکتی که در آسمان اتفاق می افتد باعث ایجاد موج های دریا می شود که این موضوع در تابلو به صورت سوررئال درآمده است و بیانگر اتفاقاتی است که از اختیار انسان خارج است.
وی افزود: اثر «سرشت» را که قصد دارد منش و خوی متفاوت انسان ها را به تصویر بکشد به مانند میوه های درختی نشان داده ام در حالیکه از یک ریشه بیرون آمده اند به مانند دو نوع صورت و به دو رنگ مشکی و قرمز که تفاوت بین منش خوب و بد را نشان می دهد.
موسس گالری فلاح زاده درباره یکی دیگر از آثارش در نمایشگاه «همبستگی» که تفاوت بین نسل ها را به نمایش گذاشته است، گفت: در سبک مدرن و هنر مفهومی «ادامه نسل» را انجام داده ام. مفهوم اثر این است که معمولا فرزندان یا نسل های بعدی رنگ خانواده قبل را ندارند و نمایش آن در بحث سوررئال با رنگ های مکمل به شکل سیب و درختی است که زایش می کند.
تفاوت نسل ها به صورت نقاشی درآمد/ اعلام «همبستگی» با کودکان سرطانی و سیل زدگان
فلاح زاده درباره تکنیک به کاررفته در آثارش توضیح داد: من سال هاست که پالت هایم را کنار گذاشتم و از تکنیک انفجار رنگ روی بوم ولی هدایت شده استفاده می کنم تا رنگ های روی بوم همنشینی بهتری پیدا کنند. این بار با وجود اینکه مقدار زیادی متفاوت است اما مجددا رنگ ها را روی بوم مخلوط می کنم ولی با حرکت دست یا استفاده از ابزارهای مختلف دیگر، هم نشینی رنگ ها را ایجاد می کنم همچنین برای زیرسازی کارهایم به گونه ای کار می کنم که ۵۰ برابر اثری که بتواند از بین برود مقاومت دارد.
وی درباره انتخاب نام «همبستگی» برای نمایشگاه نقاشی هایش گفت: در گذشته نیز نمایشگاه های متفاوتی برای کمک به کودکان بیمار که موضوعی دائمی است برپا کردم. نمایشگاه «همبستگی» نیز با توجه به نام خود هدفش اعلام کمک به کودکان بیمار و اینبار کمک به آسیب دیدگان سیل نیز است و امیدوارم بتوانم این اتفاق خوب را اشاعه بدهم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام عواید حاصل از این نمایشگاه به هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان موسسه خیریه بهنام دهش پور و نیز به آسیب دیدگان سیل اختصاص خواهد یافت. همچنین در روز افتتاحیه افراد وابسته به موسسه خیریه بهنام دهش پور حضور دارند.
تفاوت نسل ها به صورت نقاشی درآمد/ اعلام «همبستگی» با کودکان سرطانی و سیل زدگان
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: رضا فلاح زاده در این نمایشگاه از میان سه مجموعه آثارش، ۱۶ اثر را انتخاب نموده است. در مجموعه نسلها با بیان تمثیلی و استعاره از زایش سیب و درخت ادامه نسل را با استفاده از رنگهای مکمل، ناهمگونی نسل بعد را با نسل قبل را در معرض دید قرار داده اند. تغییرات و دور شدن تدریجی افکار نسل جدید با نسل گذشته با اجرای تکنیک های امتزاج و ترکیب رنگها مستقیما روی بوم و بدون استفاده از پالت و جلوه گری همنشینی رنگها، اختلاف نسل جدید و قدیم را به نمایش در می آورد. در تابلو سرشت از انسانهایی که ریشه در خاک دارند ولی میوه درخت که صورت دو انسان را نشان می دهد با اختلاف رنگها، منش بد و خوب انسانها را نشان داده است. در کلیه آثار علیرغم عدم حضور انسان، معنا و بار انسانی بخوبی مشهود است. از جمله در اثر باغ پرندگان سابق، تخریب باغ پرنده ها به منظور تغییر کاربری و برج سازی با بیان ابستره و مدرن به وضوح دیده می شود.
رضا فلاح زاده در خلال نیم قرن فعالیت مستمر هنری علاوه بر تربیت هنر جویان متعدد، ۴۸ نمایشگاه انفرادی، شرکت در چهار دوره جشنواره های فجر، دریافت تقدیرنامه های مختلف، شرکت در اکسپوهای تالار وحدت و موسسه فرهنگی هنری صبا، همچنین تاسیس آموزشگاه آزاد هنر های تجسمی با درجه یک و نگارخانه را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۸۱ در کارنامه هنری خود دارند.
وی در این نمایشگاه ۱۶ اثر دیده نشده با ابعاد ۱۵۰ × ۱۰۰ و ۱۰۰ × ۱۰۰ و کارهای کوچیکتر با ابعاد ۸۰×۶۰ دارد.
نمایشگاه «همبستگی» روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در گالری فلاح زاده به نشانی تهران، سعادت آباد، شمال میدان کاج، ابتدای خیابان دوازدهم، پلاک ۴۳، طبقه دوم، واحد ۵ گشایش یافت و تا ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است. گالری فلاح زاده روزهای شنبه تعطیل است.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000