«سکانس صدا» کتاب صوتی می‌شود/ خاطره‌بازی با بزرگان دوبله | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
ساناز باقری با صبا مطرح کرد:

«سکانس صدا» کتاب صوتی می‌شود/ خاطره‌بازی با بزرگان دوبله

به گفته تهیه کننده برنامه رادیویی «سکانس صدا»، دست اندرکاران این برنامه در تدارک تدوین کتاب صوتی از قسمت های مختلف آن هستند.
خاطره بازی بزرگان دوبله در «سکانس صدا»/ساناز باقری تهیه‌کننده برنامه «سکانس صدا» که از رادیو صبا پخش می شود در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ویژگی های این برنامه رادیویی گفت: «سکانس صدا» با دعوت از بزرگان هنر دوبله ایران گفتگویی صمیمی و متفاوت با آنها انجام می دهد و به معرفی آثارشان می پردازد.
وی افزود: دوبلورها چون با صوت و صدایشان برای مردم شناخته شده هستند زمانی که مردم در رادیو صدای آنها را می شنوند برایشان جذابیت دارد و خاطرات خوش برایشان تداعی می شود.
باقری درباره استقبال مخاطبان از برنامه مطرح کرد: من اطلاعات مهمان هایی را که به برنامه دعوت می شوند در فضای مجازی قرار می دهم، یکبار به طور اتفاقی ساعت برنامه تغییر کرد و خود من نیز اطلاع نداشتم. شنوندگان برنامه در فضای مجازی اعتراض کرده بودند که  چرا ساعت برنامه درست اطلاع داده نشده و ما آن را از دست دادیم. این نشان می دهد رادیو هنوز مخاطب خود را دارد ما شنوندگانی داریم که پیشنهاد می دهند چه افرادی را دعوت کنیم.

تهیه کننده «سکانس صدا» در پاسخ به اینکه چه مسایل و مشکلاتی در روند ساخت برنامه های رادیویی وجود دارد، بیان کرد: اولین و سخت ترین مشکل دعوت از برخی بزرگان دوبله برای حضور در برنامه است. بعضی از بزرگان نسبت به رادیو کم لطف هستند و برای حضور در برنامه درخواست هدایای سنگین دارند. اگرچه وظیفه ماست که قدران زحمات آنها باشیم اما با توجه به بودجه رادیو نمی توانیم از این دوستان دعوت به عمل بیاوریم.

وی ادامه داد: دومین مساله ای که با آن روبه رو هستیم پخش بخش هایی منتخب از فیلم ها و آثار است زیرا آرشیو قوی وجود ندارد و گاهی اوقات مجبور هستم مدت زیادی فیلم هایی که توسط دوبلور مهمان، دوبله شده است نگاه کنم تا قسمت مورد نظر را پیدا کنم.
باقری در پایان با بیان اینکه آرشیو مجزا برای هر هنرمند وجود ندارد، گفت: من سعی کردم برای هنرمندانی که به برنامه دعوت شده اند آرشیو مجزا جمع آوری کنم و در واقع کار پژوهشی برای این برنامه انجام می شود. در صحبتی که با معاون محترم صدا انجام شده قصد داریم برنامه را به صورت کتاب مدونی دربیاوریم که تاریخچه دوبله ایران در آن باشد چراکه متاسفانه افرادی مانند بهرام زند و حسین عرفانی را که از بزرگان دوبلور بودند از دست داده ایم و اگر در کتابی آثار دوبله شده توسط این هنرمندان آورده شود برای آشنایی مردم با هنر آنها بسیار مفید خواهد بود.
برنامه «سکانس صدا» به تهیه کنندگی ساناز باقری، نویسندگی و آیتم سازی شیرین روستایی و با اجرای علیرضا تابان روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود. علاقه مندان به هنر دوبله می توانند روزهای پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ صبح شنونده این برنامه باشند.
 سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است