«انتقام‌جویان: پایان بازی» پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی تاریخ هندوستان شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۲

«انتقام‌جویان: پایان بازی» پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی تاریخ هندوستان شد

در کمتر از یک هفته که از آغاز اکران «انتقام‌جویان: پایان بازی» در هند گذشته است، این فیلم رکوردهای گوناگونی همچون پرفروش‌ترین فیلم هالیوود تاریخ این کشور را به دست آورده است.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» با کنار زدن فیلم «کتاب جنگل» عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی اکران شده در تاریخ سینمای هندوستان را از آن خود کرد. این فیلم همچنین با پشت سر گذراندن فیلم درام بالیوودی «Uri» تا همین‌جای کار پرفروش‌ترین فیلم سال این کشور پهناور هم شده است.

بنا بر آماری که دیزنی منتشر کرده است «انتقام‌جویان: پایان بازی» تا روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت، نزدیک به ۵۰ میلیون دلار در هند فروش داشته و از فروش ۳۸٫۸۳ میلیون دلاری «کتاب جنگل»(۲۰۱۶) در کل مدت اکرانش عبور کرده است. «انتقام‌جویان: پایان بازی» این رکورد شگفت‌انگیز را تنها در ۶ روز به دست آورده است.

هندوستان پنجمین بازار پرفروش این اثر ابرقهرمانانه مارول بوده است. گیشه‌های چین با ۵۰۰ میلیون دلار فروش عنوان اول باکس‌آفیس خارج از آمریکای شمالی این فیلم را در اختیار دارد و بعد از آن بازارهای انگلستان، کره جنوبی و مکزیک قرار دارند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» پیش از این نیز رکوردهای دیگری را همچون بهترین عملکرد یک فیلم هالیوودی و دومین فیلم پرفروش تاریخ هند در اولین تعطیلات آخرهفته سینمای این کشور را نیز به نام خود ثبت کرده است.

بنا بر صحبت کارشناسان این رکوردها در حالی به دست آمده است که فیلم‌های هالیوودی برای اکران در سینماهای هند با محدودیت‌های فنی زیادی رو به رو هستند و درصد کمی از سینماهای این کشور استاندارد لازم برای پخش این آثار را دارند. از این رو «انتقام‌جویان: پایان بازی» تنها در حدود ۲۹۰۰ سالن سینما به نمایش گذاشته شده است که در قیاس با نزدیک به ۹۰۰۰ سالنی که آثار بالیوودی در اختیار دارند نسبت نابرابر قابل توجهی را نشان می‌دهد.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» که بیست و دومین فیلم در دنیای سینمای مارول است تا کنون و بعد از گذشته تنها ۸ روز از آغاز اکران خود بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار فروش جهانی داشته است و تا همین‌جای کار ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می‌شود.

اشکان مزیدی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است