سرانجام تهیه‌کنندگان سینما زیر یک چتر صنفی متحد شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷

سرانجام تهیه‌کنندگان سینما زیر یک چتر صنفی متحد شدند

اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه کنندگان سینما در زیر یک صنف واحد تهیه کنندگی قرار گرفتند.

به گزارش صبا، اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه کنندگان سینما (چهار تشکل صنفی تهیه کنندگی) در زیر یک صنف واحد تهیه کنندگی قرار گرفتند.

متن اطلاعیه بدین شرح است: «سینمای نوین ایران، در حالی وارد پنجمین دهه فعالیت خود می ‏شود که به جهت حضور مراجع و متولیان متعددِ تصمیم‏ گیری، و میدان-داریِ خسارت بار جریان ‏های پیدا و پنهان و همچنین مدیریت ‏های فاقد پشتوانه‏ های تخصصی و دلسوزی لازم در حوزه‏ های مرتبط، با موانع بسیاری مواجه بوده و هست.

تصمیم ‏سازی ‏های سلیقه‏ ای و بی نصیب از شناخت‏ های روزآمد و آینده‏ نگر، مشکلات عدیده‏ ای را تاکنون برای سینمای ایران پدید آورده که متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخریب آنها کاسته نشده، بلکه در روندی افزایشی همچنان در حال تکثیر و تداوم هستند.

امروز دیگر نمی ‏توان به این واقعیت بی اعتنا بود که برون-رفت از شرایط موجود و ایجاد ساختاری نوین و کارآمد -که شایسته شأن و اعتبار سینمای ملی ایران باشد- طرحی نو می ‏طلبد؛ طرحی نو که به تحکیم، تقویت و حراست از داشته‏ ها و مطالبه حقوق نداشته بیانجامد و راه‏های ایجاد اختلال در امنیت سرمایه ‏گذاری و فعالیت‏های تولیدی تهیه ‏‏کنندگان را مسدود کند.

لذا در مسیر تحقق اهداف و توسعه پایدار سینمای ایران، با همگرایی و هم افزایی توانایی‏ های شخصی و صنفی، صنوف تهیه کنندگی، بعنوان موجه‏ ترین نهادهای غیر دولتی، غیر سیاسی و صرفاً صنفی، در آستانه روز ملی و مبارک سینمای ملی ایران، با اعلام موجودیت و فعالیت «اتحادیه صنف تهیه‏‏ کنندگان سینمای ایران»، که در برگیرنده تمامی فعالان عرصه تهیه‏ کنندگی در سینما است، قدم به میدان گذاشته و با امید به آینده‏ای پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقای سینمای سربلند ایران و منافع مشترک همه آحاد آن، اعلام آمادگی می ‏کند.

امروز که دوستان نادان سینما، دست در دست دشمنان دانای آن، عرصه را از همه سو بر فعالیت‏های سالم و قانونی تهیه‏ کنندگان واقعی و حرفه‏ ای تنگ کرده و امکان بهره‏ گیری از ظرفیت‏ های فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی را دشوار ساخته‏ اند، خرسندیم اعلام کنیم که این همگرایی و اتحاد، از مسیری واقع بینانه، مصلحت جویانه، خودجوش و اختیاری عبور کرده و به نتیجه کنونی رسیده است.

‎اتحادیه صنف تهیه‏ کنندگان سینمای ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است