داوران چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند اعلام شدند/ حضور حاتمی‌کیا

به گزارش صبا، با اعلام دبیرخانه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، ابراهیم حاتمی‌کیا، مصطفی رزاق کریمی، لقمان خالدی، وحید فرجی و محدثه گلچین‌عارفی به عنوان داوران چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان و فیلمنامه‌نویسی است که سابقه کارگردانی 20 اثر سینمایی را در کارنامه دارد که کارش را با ساخت آثار مستند آغاز کرده است حضور او به عنوان داور این جشنواره در شرایطی به وقوع پیوسته که معمولا حاتمی‌کیا از پذیرفتن داوری جشنواره‌های فیلم و مستند پرهیز می‌کند.

مصطفی رزاق کریمی نیز از جمله مستندسازان ایرانی است که در عرصه بین‌المللی شناخته شده است. یکی از فعالیت‌های او در عرصه مستندسازی، ساخت فیلم‌های آموزشی در رابطه با ایدز و به سفارش آموزش و پرورش اتریش بوده که جزو مواد درسی آن کشور شد. «بانوی قدس ایران» عنوان آخرین ساخته اوست که برنده جایزه بهترین فیلم یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شد.

لقمان خالدی کارگردان، مستندساز و تدوین‌گر ایرانی است. از آثار وی می‌توان به مستند «و من مسافرم»، مستند «خصوصیپ»، مستند «مشترک مورد نظر»، مستند «کمی بالاتر»، مستند «نسا» و… اشاره کرد. «فصل هرس» ساخته خالدی است که بهترین مستند نهمین دوره سینما حقیقت شد.

وحید فرجی کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار و عکاس اهل تهران است. وی فارغ التحصیل رشته عکاسی است و در ده‌ها پروژه فیلم مستند به عنوان تهیه کننده، کارگردان، تصویربردار و تدوینگر فعالیت داشته است. «غزال ایرانی»، «خاطرات نارنجی»، «زندگی در خط» از جمله آثار اوست.

محدثه گلچین‌عارفی تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. از آثار او می‌توان به فعالیت در مستند «بزم رزم» و مستند سینمایی تالان اشاره کرد.

انتهای پیام/