«هزار سال ارادت» در مرحله تحقیقات قرار دارد/ یک فیلمنامه کمدی دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۱
مسعود ردایی در گفتگو با صبا:

«هزار سال ارادت» در مرحله تحقیقات قرار دارد/ یک فیلمنامه کمدی دارم

مسعود ردایی درباره مستند «هزار سال ارادت» که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است و دیگر کار جدید خود توضیحاتی را ارائه داد.

مسعود ردایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره مستند سینمایی «هزار سال ارادت» که به تازگی مجوز ساخت گرفته است، عنوان کرد: این کار یک فیلم مستند سینمایی است که می‌توانیم بعد از اکران، آن را در چند قسمت تلویزیونی آماده پخش کنیم.

این تهیه‌کننده درباره موضوع این مستند بیان کرد: این کار درباره چهار شهر مذهبی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا است که از یک منظر هنری و معماری مورد بررسی قرارشان می‌دهیم. برای این کار در تلاش هستیم تا از یک مجری و کارشناس خارجی که در این زمینه مهارت دارد، استفاده کنیم.

به گفته وی، مستند «هزارسال ارادت» در حال حاضر در مرحله تحقیقات است و تا ۴ الی ۵ ماه این پروسه طول خواهد کشید که بعد از آن در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم شرایط شیوع بیماری کرونا نیز تمام شود تا بتوانیم برای فیلمبرداری و کارهای اجرایی آن در شهرهای گفته شده قرار بگیریم.

ردایی اعلام کرد: کارگردان و نویسنده مستند «هزار سال ارادت» جمشید بیات ترک است که گروه تحقیقاتی آن مشخص شده و کارهای قراردادی با آن‌ها نیز صورت گرفته است.

تهیه‌کننده فیلم «سال دوم دانشکده من» درباره برنامه های خود برای رونمایی فیلم «هزار سال ارادت» در جشنواره‌ها توضیح داد: من قبلا مستند «دست‌های خالی» را به کارگردانی آقای بیات ترک کار کرده بودم که در جشنواره سینماحقیقت سال ۹۷ برنده دیپلم افتخار شد. این فیلم انقلاب اسلامی را از منظر میشل فوکو مورد بررسی قرار داده بود که بخش هایی ازآن در ایران و بخش‌هایی در کشورهای ایتالیا و فرانسه فیلمبرداری شده بودند. در نتیجه کار «هزارسال ارادت» دومین کار مستندی است که با آقای ترک انجام می‌دهیم که امیدواریم مراحل اجرایی آن به خوبی انجام شود و کاری موفق باشد. همچنین ما هدفمان این است که این چهار شهر را به شکل بین المللی نیز بتوانیم، نمایش دهیم.

وی افزود: اصلی‌ترین و پایه‌ترین کار ما در بخش تحقیقات است که در آن تلاش زیادی می‌کنیم که بتوانیم به تمام اطلاعات این چهار شهر از نظر هنری و معماری دست پیدا کنیم که البته مباحث مذهبی نیز در دل آن وجود خواهد داشت.

به مستندهای انقلابی علاقه دارم

ردایی درباره اینکه چرا سراغ ساخت مستندی با این موضوع رفته است، گفت: من در رابطه با کارهای مستند سعی کرده‌ام کارها با موضوعات انقلاب اسلامی یا دفاع مقدس باشند برای همین «دست های خالی» یا «آن دو ساعت» را ساختم که درباره روزی است که امام خمینی وارد ایران شدند که حضورشان در شرایطی بعد از فرمایشات ایشان در بهشت زهرا را روایت کرده و به تصویر کشیدیم و یا مستند «اطلسی‌ها» را ساختیم که درباره نقش زنان در دفاع مقدس بود که چه تاثیرگذاری‌هایی در آن داشته‌اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مالاریا» در پایان درباره طرح جدید خود برای ساخت یک فیلم سینمایی اظهار کرد: یک فیلم سینمایی در دست دارم که در حال حاضر فیلمنامه آن آماده است و با چند کارگردان نیز برای ساخت آن صحبت کرده‌ام که با یکی از آن‌ها نیز توافقات اولیه‌ای شده است ولی با وجود شیوع بیماری که در آن هستیم و سینما کمتر بازدیدکننده دارد و مردم بیشتر به سمت اکران آنلاین می‌روند، برای شروع تولید این فیلم کمی مردد هستم و شاید ۶ ماه الی ۱ سال دیگر ساخت این فیلم کمدی را آغاز کنم.

در خلاصه داستان مستند «هزار سال ارادت» آمده است: «از هزار سال پیش ارادت شیعیان باعث شده تا این آستانه های متبرک و مقدس، شکوه بیشتری پیدا کنند. این تلاش‌ها و توان‌ها کاری کرده‌اند که اکنون عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین، زیبایی کم مانندی داشته باشند. چه بسا نیت خالصانه همه آن‌ها که جان و مال و عمر خود را مصروف این بارگاه‌های نورانی کرده‌اند، موجداین همه هنرمندی بوده است. هزار سال ارادت، بنا دارد این هنر هنرمندانه را در جزئیات نقش و نگار و هندسه و فضای آن‌ها در روایتی جدید به تصویر بکشد.»

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است