۶ ماه اول سال منتظر «دیدن این فیلم جرم است!» نباشید/ همکاری با یک فیلم‌اولی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
محمدرضا شفاه در گفتگو با صبا:

۶ ماه اول سال منتظر «دیدن این فیلم جرم است!» نباشید/ همکاری با یک فیلم‌اولی

تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!» می گوید در 6 ماه اول سال منتظر اکران این فیلم سیاسی نباشید.
شش ماه اول سال منتظر «دیدن این فیلم جرم است!» نباشید/پروانه نمایش پایان راه ما نیستمحمدرضا شفاه تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است!» که یکی از فیلم های پرحاشیه و بحث برانگیز سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر بود و مدتی است برای اکران با موانعی مواجه شده است درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی به خبرنگار صبا گفت: ما باید فیلم را زمانی اکران کنیم که دانشگاه ها رونق داشته باشد چون مهم ترین مخاطبان ما دانشجویان هستند و فیلم در میان آن ها بهتر دیده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مایل به اکران نوروزی بوده اند، توضیح داد: فکر می کردیم می توانیم پس از تعطیلات نوروز اکران های دانشگاهی را خواهیم داشت و اگر این اتفاق می افتاد در حال حاضر اوج اکران فیلم بود که این اتفاق نیفتاد و می دانستم اگر فیلم در نوروز ۹۸ اکران نشود بسیاری از شرایط را از دست خواهد داد.

 

تهیه کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» ادامه داد: اگر بخواهیم فیلم را در عید فطر اکران کنیم با توجه به اینکه به زمان امتحان ها نزدیک می شویم زمان مناسبی برای دانشجویان نیست به همین دلیل تا ۶ ماه آینده «دیدن این فیلم جرم است!» اکران نخواهد شد و نباید منتظر آن باشیم.

شفاه در پاسخ به این پرسش که امیدی به اکران فیلم دارد یا خیر، گفت: با وجود تمام موانع و اراده های مخالفی که هست به اکران فیلمم امید دارم، ولی اینکه به نتیجه می رسد یا خیر باید با گذشت زمان ببینیم چه اتفاقی می افتد.

تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است!» درباره حذف قسمت های این فیلم سینمایی برای دریافت پروانه نمایش اذعان کرد: پیشنهاد کردند تغییراتی در فیلم داده شود تا پروانه نمایش را صادر کنند، اما پروانه نمایش گرفتن برای فیلمی مانند «دیدن این فیلم جرم است!» پایان راه نیست بلکه اکران پایان مسیر نمایش ابن فیلم خواهد بود. فیلمی که در زمانی که می خواستیم اکران نشد ممکن است در زمان های دیگری هم به اکران نرسد.

او ادامه داد: به ما گفتند مجوز اکران دارید ولی فیلم را در نوروز اکران نکنید! زمانی که فیلمی چنین وضعیتی دارد ممکن است این شرایط مجدد هم برایش پیش بیاید.

تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است!» درباره فعالیت های جدیدش خبر داد: در حال مذاکره برای تولید کار جدیدی هستم و امیدوارم بتوانم یک فیلم دیگر با یک کارگردان خوب فیلم اولی دیگر کار کنم.
شش ماه اول سال منتظر «دیدن این فیلم جرم است!» نباشید/ پروانه نمایش پایان راه ما نیست
این تهیه کننده سینما در پایان در پاسخ به اینکه فیلم بعدی هم مانند «دیدن این فیلم جرم است!» پر سرو صدا خواهد بود، توضیح داد: هر کارگردانی ویژگی های خاص خود را دارد، ما در این مسیر با کارگردانی مانند محمدرضا خردمندان کار کردیم که فیلمی اجتماعی با مضامینی انسانی داشت به نام «بیست و یک روز بعد» و فیلم بعدی را نیز با رضا زهتابچیان که فیلمی سیاسی و پرتنش بود به نام «دیدن این فیلم جرم است!» ساختیم. ژانر فیلم برای ما اولویت نیست و با هر کارگردانی بهترین کاری را که متعلق به فضای ذهنی و توانایی‌ های اوست می سازیم.
«دیدن این فیلم جرم است!» فیلمی در ژانر سیاسی به کارگردانی و نویسندگی رضا
زهتابچیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول تازه سازمان سینمایی سوره
حوزه هنری است. این فیلم به ماجرای یک گروگانگیری می پردازد.
مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، محمود پاک نیت، حسین پاکدل، لیندا کیانی و … از جمله بازیگران این فیلم هستند.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است