رشته‌های موسیقی در دانشگاه فرشچیان ایجاد می‌شود/ جذب دانشجو در رشته نقاشی و فرش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۰

رشته‌های موسیقی در دانشگاه فرشچیان ایجاد می‌شود/ جذب دانشجو در رشته نقاشی و فرش

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی و ایرانی استاد فرشچیان در سال تحصیلی جدید در رشته‌های فرش و نقاشی دانشجو جذب می‌‌کند و در آینده‌ای نزدیک به دنبال ایجاد رشته‌های حوزه موسیقی است.

به گزارش صبا، بهمن نامور مطلق، صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی و ایرانی استاد فرشچیان با پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خلاق گفت: ما به دنبال دانشجویان کارآفرین هستیم و در دو حوزه نقاشی و فرش در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو خواهیم داشت همچنین برنامه‌هایی را برای معماری داخلی و صنایع دستی نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم با هم‌افزایی و همکاری همه مسئولان بتوانیم‌ شبکه همکاری را با نهادهای مختلف از جمله وزارت ارشاد داشته باشیم. درحال حاضر کشور و حوزه آموزش در شرایط خوبی قرار ندارد، با این وجود با تلاش تمامی همکاران، فعالیت‌ها به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم دانشجویان دانشگاه استاد فرشچیان، علاوه بر مهارت‌آموزی، حکمت نیز یاد بگیرند. همچنین ‌برنامه‌های متعددی‌ را در آینده نزدیک خواهیم داشت، برنامه‌هایی از جمله راه اندازی رشته‌های مرتبط با موسیقی نیز از جمله برنامه‌های مهم ما محسوب می‌شود.

ناتوانی در استفاده از ظرفیت‌های هنری کشور در سال‌های گذشته

محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خلاق بیان کرد: دانشگاه استاد فرشچیان در گذشته با مشکلات متعددی مواجه بود اما به همت مسئولان و هیات امنای این دانشگاه، به سمت تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های مولود انقلاب اسلامی پیش می‌رود.

وی افزود: ما در گذشته دانشگاهی در حوزه تربیت هنرمند کم داشتیم و با خلا هنرمندان‌ مجرب مواجه بودیم اما امیدواریم دانشگاه استاد فرشچیان بتواند با تربیت هنرمندان فاخر، به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.‌ ما متاسفانه طی سال‌های گذشته از ظرفیت‌های هنری کشور نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم و اندکی در این مسیر کم کاری کردیم.

ایمانی خوشخو با بیان این که امروز نمی‌توانیم‌ از هنر صحبت کنیم‌ و به اقتصاد هنر توجه نداشته باشیم، عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم در هنر پیشرفت کنیم، باید برای اقتصاد هنر نیز برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.‌ در واقع هنر باید آنقدر استحکام داشته باشد تا بتواند روی پای خود بایستد. یکی از مزیت‌های اقتصادی کشور ما، هنرهای آن است که موجب جذب توریست‌ها از دیگر کشورها می‌شود که نمونه‌ای از اقتصاد هنر است.

وی افزود: ما در پارک ملی علوم و فناوری‌های صنایع فرهنگی خلاق، حامی هنرمندانی خواهیم بود که به دنبال ایجاد کسب و کار هستند. درواقع توانمندی ایجاد کسب و کار را به دانشجویان دانشگاه استاد فرشچیان علاوه بر دیگر توانمندی‌ها اضافه کند.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خلاق در پایان گفت: اگر این فرآیند به خوبی اجرا شود، بیشتر داوطلبان به جای ورود به دانشگاه های دولتی، متقاضی تحصیل در دانشگاه استاد فرشچیان خواهند بود. امیدواریم که دانشگاه استاد فرشچیان بتواند به زودی روی پای خود بایستد و با مدیریت خوب بتواند دانشجویان را بورسیه کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است