جوایز بهترین فیلم اول و بهترین مستند به فیلمسازان ایران تعلق گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
شب ایرانی‌ها در جشنواره ایتالیا؛

جوایز بهترین فیلم اول و بهترین مستند به فیلمسازان ایران تعلق گرفت

با پایان یافتن جشنواره بین‌المللی فیلم «Milestone Worldwide» در ابولی ایتالیا، جوایز گوناگونی به فیلم‌های ایرانی رسید.

به گزارش خبرنگار صبا، «فراموشی» ساخته فاطمه محمدی جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول و مستند «۱۴ + ۲ روز» به کارگردانی عرفان قاسم‌پور جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره بین‌المللی «Milestone Worldwide» ایتالیا را از آن خود کردند. همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری این جشنواره به پوریا پیشوایی فیلمبردار فیلم «شب تولد» به کارگردانی امید شمس اهدا شد.

جشنواره بین‌المللی «Milestone Worldwide» رویدادی سینمایی‌ست که در شهر ابولی ایتالیا برگزار می‌شود و هدف آن معرفی آثار فیلمسازان و کمک به رشد مسیر حرفه‌ای آنان عنوان شده است. داوران این جشنواره فیلم‌های منتخب را به همراه مخاطبان تماشا کرده و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف را انتخاب می‌کنند.

«فراموشی» که نخستین تجربه کارگردانی فاطمه محمدی به حساب می‌آید روایتی از مشکلات دوران سالخوردگی است. داستان فیلم درباره زنی به نام مهربانو با بازی مریم بوبانی است که تلاش می‌کند در کنار مشکلات زندگی، با آلزایمر همسرش نیز دست و پنجه نرم کند.

مستند «۱۴ + ۲ روز» به کارگردانی عرفان قاسم‌پور نیز در بزرگترین سکوی گازی مسکونی خلیج فارس تولید شده و روایتی است از کارگری که قصد دارد مراسم عروسی خود را در دو هفته آینده برگزار کند، اما شرایط دشوار در سکوی گازی و شرایط نامساعد آب و هوایی دریا مراسم او را به چالش می کشد.

«شب تولد» امید شمس هم فیلمی بیست دقیقه‌ای است و داستان دو دوست و شریک کاری را روایت می‌کند که در راه یک جشن تولد درگیر ماجراهایی می‌شوند و زوایایی پنهان از همدیگر را کشف می‌کنند.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است