«دوم شخص مفرد» فرصت یادگیری برابر را برای نوجوانان فراهم می کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
وجیهه سامانی عنوان کرد:

«دوم شخص مفرد» فرصت یادگیری برابر را برای نوجوانان فراهم می کند

نویسنده رمان «آن مرد با باران می‌آید» معتقد است برنامه «دوم شخص مفرد» می تواند فرصت یادگیری برابر داستان نویسی را برای عموم نوجوانان فراهم کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه «دوم شخص مفرد»، وجیهه سامانی نویسنده رمان «آن مرد با باران می‌آید» درباره ضرورت های تولید برنامه های ادبی در رسانه ملی گفت: در طول تمام سال های تدریس داستان نویسی ام، در تهران و شهرهای بزرگی مثل کرمان، اراک، اصفهان، مشهد و… همیشه به نوجوانانی برخورده ام که از نبود امکانات و فضای آموزشی داستان نویسی، یا مناسب نبودن شرایط محیط های ادبی و فرهنگی برای نوجوانان و ندادن اجازه والدین شان برای حضور در این محافل و جلسات، شکایت داشته اند.

وی ادامه داد: این ها حالا دوستانی از شهرهای بزرگ و صاحب امکانات بیشتر بودند. در فضای مجازی از اقصی نقاط کشور و گاه از دورترین و محروم ترین مناطق، پیام هایی دریافت کرده ام از نوجوانانی مشتاق و شیفته داستان نویسی که شهر و روستای شان از کوچکترین امکانات و شرایط فرهنگی برخوردار نبوده و یا کلاس مناسب نوجوانان نداشتند.

برگزیده جشنواره داستان انقلاب همچنین در تبیین لزوم حضور هنرجویان در محافل ادبی و استفاده از تجارب و راهنمایی های اساتید گفت: از طرف دیگر وقتی به خاطرات گذشته نویسندگان هم نسل من برگردید، می بینید که اکثر قریب به اتفاق نویسنده های نامی و موفق، از همان ابتدای سن نوجوانی، نوشتن را به کمک کلاس ها و محفل های ادبی و با راهنمایی اساتیدی شروع کرده اند و در بهترین زمان مناسب، استعداد و قریحه خدادادی شان، کشف و هدایت شده است.

سامانی ادامه داد: فراهم کردن امکانات و شرایط رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان عزیز ما، در سرتاسر این مملکت وظیفه ای است که باید به آن توجه شود. هرکس در هر مقام و مسئولیتی که هست باید به این مهم بپردازد، خصوصا رسانه ملی که یکی از مهم ترین اهداف تعیین شده برایش، ایجاد فضای آموزشی یکسان و برابر برای همگان است و قرار بوده که صدا و سیما به دانشگاهی برای عموم مردم تبدیل شود. و همواره فرصت برابر و عدالت آموزشی شعار رسانه ملی در حوزه آموزش‌های مکمل بوده است.

این نویسنده با اشاره به برنامه ادبی «دوم شخص مفرد» اعلام کرد: تولید برنامه کاربردی و آموزشی «دوم شخص مفرد» که در حوزه آموزش داستان نویسی برای نوجوانان، برنامه ای «جدید و بی رقیب» در رسانه ملی ست، می تواند فرصت یادگیری برابر داستان نویسی را برای عموم نوجوانان فراهم کند و به آن ها در کشف و شناسایی استعدادشان، همچنین آموزش مباحث اولیه عناصر داستان کمک کند.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند صفحه برنامه در شبکه‌های اجتماعی به آدرس dovomshakhsmofrad_tv@ را دنبال کنند. همچنین برنامه تلویزیونی «دوم شخص مفرد» به تهیه کنندگی رضا منتظری مقدم هر شنبه ساعت ۲۰ از شبکه امید سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است