۱۳۲ اثر در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» فروش رفت/ خریدارانی از چند کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶

۱۳۲ اثر در نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» فروش رفت/ خریدارانی از چند کشور

بیست و هشتمین «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان تا امروز توانسته است ۱۳۲ اثر به فروش برساند که در میان آنها خریدارانی از 5 کشور جهان نیز حضور دارند.

به گزارش صبا، بیست و هشتمین «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان در حالی پنجمین هفته برپایی خود را پشت سر می گذارد که ۱۳۲ اثر به فروش رسانده و خریدارانی از پنج کشور غربی نیز داشته است.

این رویداد که از دهم مرداد آغاز شده به دلیل روزهای کرونایی به صورت مجازی و در وب سایت گالری گلستان دایر است. هم اکنون ۳۷۶ اثر از ٣٢٠ هنرمند در سایت گالری گلستان به تماشا و فروش است که تا امروز ۱۳۲ اثر به فروش رفته است.

یکی از نکات جالب این دوره صد اثر از نگاه لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد تابستانی این است که همه خریداران جز سه نفر جدید بوده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر اینکه به لطف فضای مجازی و فروش آنلاین در این دوره صد اثر سه کار از آمریکا، چهار کار از انگلیس، دو کار از فرانسه، یک کار از بلژیک و یک کار از آلمان خریدار داشت.

لیلی گلستان در این‌باره گفت: صد اثر بیست و هشتم را در یک جور شک و تردید و در کمال ناامیدی شروع کردم. بنا به تجربه های پیشین دیگران فکر می‌کردم که نمایشگاه آنلاین حاصل چندانی ندارد اما دقیقا برعکس آنچه فکر می‌کردم رخ داد. مخاطبان از همان ساعت اولیه افتتاح نمایشگاه آنلاین شروع به خرید آثار کردند. اصلا فکر نمی‌کردم در این اوضاع اقتصادی خراب و نا امیدی برآمده از کرونا کسی به فکر خرید اثر هنری باشد اما با کسانی مواجه شدیم که ۸ یا ۱۵ اثر ‌خریدند. این مسئله برایم غیرقابل‌ تصور بود و بسیار از این اتفاق خوشحال شدم.

وی افزود: آنلاین بودن نمایشگاه باعث شد که ما محدودیت زمان نمایشگاه و البته ابعاد آثار هم نداشته باشیم. زمانی که این نمایشگاه در گالری برگزار می‌شد بزرگ‌ترین سایز تابلویی که می‌توانستیم از هنرمندان دریافت کنیم ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر بود اما الان کارهای بزرگ دو متری هم داریم. حالا که پنج هفته از شروع نمایشگاه گذشته است ۱۳۲ اثر به فروش رفته و این در حالی است که در نمایشگاه‌های حضوری صد اثر صد هنرمند، سابقه نداشته است که این تعداد اثر در طول چند هفته فروخته شود.

ارائه آثاری متنوع برای سلایق مختلف، کیفیت خوب کارها، قیمت مناسب و حتی ارزان را می توان از دلایل فروش خوب صد اثر صد هنرمند آنلاین دانست.

این نمایشگاه تا آخر مهر ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه در www.golestangallery.com دیدن کنند و در اینستاگرام گالری گلستان منتخبی از آثار را ببینند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است