موسیقی «گاو آمریکایی» محدود به یک منطقه نیست/ وقتی گاومیش حیوان خانگی می‌شود! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۸
آهنگساز «گاو آمریکایی» به صبا گفت:

موسیقی «گاو آمریکایی» محدود به یک منطقه نیست/ وقتی گاومیش حیوان خانگی می‌شود!

آهنگساز «گاو آمریکایی» می گوید موسیقی این فیلم کوتاه محدود به یک منطقه خاص و یا پسر بچه قصه فیلم نیست.

سهند نیک‌نژاد آهنگساز فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» که هم اکنون در بسته «بازگشت کوتاه» در سینماهای هنروتجربه در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره همکاری خود با آسمان طوسی کارگردان این فیلم کوتاه اظهار کرد: زمانی که مشغول ساخت موسیقی فیلم کوتاه «سایه فیل» به کارگردانی آرمان خوانساریان بودم با آسمان طوسی و فیلم «گاو آمریکایی» آشنا شدم.

وی ادامه داد: آن زمان هنوز تصویربرداری چند پلان از فیلم باقی مانده بود اما من از همان زمان با صحبت‌هایی که با کارگردان «گاو آمریکایی» داشتم و عکس‌هایی که از این کار دیدم شروع به ساخت موسیقی برای این فیلم کوتاه کردم.

آهنگساز «گاو آمریکایی» با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: از آنجایی که خود من یک حیوان خانگی دارم داستان فیلم برایم بسیار جذاب و تاثیرگذار بود. گاومیشی که تنها دارایی پسر «گاو آمریکایی» است به نوعی تنها دوست او محسوب می‌شود و کسانی که مثل من حیوان خانگی دارند ممکن است این حس را تجربه کرده باشند که حضور حیوان‌ خانگی‌ چه قدر می‌تواند روی زندگی آن‌ها اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه موسیقی ای که در این فیلم کوتاه استفاده شده است موسیقی جنوب نیست، خاطرنشان کرد: خود من علاقه‌مند نبودم برای این کار از موسیقی محلی استفاده و آن را به نقطه‌ای محدود کنم بلکه قصد داشتم برعکس موسیقی محدود به یک منطقه خاص و یا پسربچه قصه ما نباشد بلکه برای همه بچه‌های دنیا و یا تمام کسانی باشد که چنین قصه‌ای را تجربه می‌کنند.

به گفته آهنگساز «گاو آمریکایی»، سه قطعه برای این فیلم کوتاه ساخته شده و برای هیچ کدام از آن‌ها از لهجه و یا ساز محلی خاصی استفاده نشده است.

نیک‌نژاد با بیان اینکه برای ساخت موسیقی «گاو آمریکایی» تحت تاثیر داستان حقیقی فیلم قرار گرفته است، تصریح کرد: داستان فیلم اصلا فانتزی نیست بلکه در واقعیت وجود دارد و ما آن را می‌بینیم. این موضوع باعث شد اولین قطعه‌ای که برای «گاو آمریکایی» ساختم، پذیرفته و در فیلم به عنوان موسیقی اصلی استفاده شود.

وی درباره همکاری خود با کارگردان این فیلم کوتاه گفت: باوجود آنکه کارگردان می‌دانست از موسیقی کار چه می‌خواهد اما دست من برای ساخت موسیقی این فیلم بسیار باز بود. خود من این فیلم را بسیار دوست دارم و همکاری با ایشان تجربه خوبی را برای من رقم زد.

نیک‌نژاد در پایان درباره توجه به موسیقی مناطق مختلف ایران عنوان کرد: متاسفانه ما موسیقی ایران را هنوز کامل درک نکرده‌ایم و با آن آشنا نیستیم و اگر نتوانیم به ریشه های خود بازگردیم و دوباره آن ها را بررسی کنیم ممکن است عمر موسیقی مان به پایان برسد. به هرحال موسیقی بومی مناطق، دارای شخصیت و داستانی است که زمانی که قرار است فیلمی در آن منطقه ساخته شود باید از آن موسیقی استفاده کند. این موضوع باعث می‌شود فیلم چهره بهتر و زیباتری بگیرد و موسیقی آن نیز زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000